Rekkajuhtide purjutamisele pannakse piir
"Väga vähesed kommertssõidukite juhid sõidavad alkoholijoobes. Samas võivad raskeveokitega seotud õnnetused olla nii tõsised, et peame tegema kõik endast oleneva tagamaks, et ükski alkoholijoobes inimene rooli ei satuks," selgitab Carl Johan Almqvist.
Volvo Trucks on pakkunud tehases paigaldatavat alkolukku alates 2005. aastast ja on siiani ainus veokitootja, mis sellist lisavarustust pakub. Järk-järgult on klientide huvi kasvanud ja tänapäeval paigaldatakse mitmete transpordiettevõtete veokitesse alkolukk standardvarustusena.
"Üha enam kliente näevad alkolukku kui kvaliteedi märki - ei tohiks olla kahtlustki, et ettevõtte veokijuhid on roolis kained," ütleb Carl Johan Almqvist.
Üks neljast on varustatud alkolukuga
Et näidata, mis kasutegurid alkolukuga seotud on, pakkus Volvo 2010. aastal Rootsi klientidele alkolukku allahindlusega ja 2010. aasta esimese kuue kuu jooksul müüdud veokitest oli veerand varustatud alkolukuga. Lisaks paigaldati samal perioodil alkolukk paarisajasse vanemasse veokisse.
Rootsi on raskeveokitele alkolukkude paigaldamises olnud esirinnas. Siiski on huvi kasvamas ka teistes riikides, näiteks Soome ja Prantsusmaa. Mõlemad riigid on teinud muudatusi seadusandlusesse ning muutnud ohutusfunktsiooni kohustuslikuks koolibussides.
"Suhtumine alkoholi liikluses on viimastel aastatel muutunud mitmetel turgudel rangemaks ja olen kindel, et peagi mõistavad mitmed ettevõtted antud lisavarustuse kasutegurit. Rootsi näide illustreerib hästi, kui kiiresti võib läbimurre toimuda," võtab teema kokku Carl Johan Almqvist.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!