Rumeenia hakkab taas vägevaid maastureid tootma?
Mees nimega Nicolae Ratiu soovib ARO’le välisinvestorite abiga uue hingamise anda, et toota taas Rumeenia enda maastureid, mis oleksid nii vastupidavad, et neid sõjakolleteski pruukida annaks. Vanad ARO’d sõidavad, kusjuures, ka täna ringi näiteks Iraagi missioonil, vahendab Autoevolution.
„Kavatseme esialgu toota tänini kasutuses olevatele ARO’dele varuosi ning siis hakata ka neid autosid taas ehitama,“ rääkis Ratiu. „Samas soovime uurida ka päris uute ARO mudelite projekteerimise võimalusi.“ Kohaliku meediakanali ZF andmeil veereb Rumeenia ühe tuntuma brändi embleemi kandvaid masinaid täna riigis ringi oma 35 000 tükki.
ARO alustas autode tootmist juba 1957. a. ehk kümme aastat varem, kui tänaseks Renault’ abiga äärmiselt edukaks kujunenud Dacia seda tegi. Kokku valmistati 360 000 autot, millest enam kui pooled eksporditi umbes 110 välisriiki. 2003. a. müüdi ARO vaid 180.000.- dollariga USA firmale Cross Lander, kes lubatud kahte miljonit eurot aga ei investeerinud ning 2007. a. läksid õigused ARO’le üle Landmark Management’ile.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!