Millised on need rongid, mis Elektriraudtee Eestisse ostab?
FLIRT on lühend sõnadest Fast Light Innovative Regional Train, mis tähendab, Eestisse sabuvad kiired, kerged ja uuenduslikud lähirongid. Stadleri raudruunad on Euroopas laialdaselt kasutusel ning mõeldud just läbiliinide teenindamiseks. Meie väikeriigi mõistes on aga Tallinn-Tapa samuti lähiliin, kuhu kõlbab sõita mugavat bussi meenutavas vagunis.
FLIRTe on valmistatud aastast 2004 ning nende maksimaalne kiirus on vastavalt tellija soovile 120-200 km/h (keskmises praktikas 160 km/h) ning kiirendusnäitaja 0,8-1,2 m/s2. FLIRT arendati alguses Šveitsi Riikliku Raudtee tellimusel, ent sõidab nüüdsest 2-6 motoriseeritud vaguniga 42-106 m pikkade koosseisudena ringi nii Saksamaal, Itaalias, Norras, Ungaris, Poolas, ka Soomes jm. Eelmise aasta lõpuks oli Stadler müünud juba 547 FLIRTi.
Esimene Stadler FLIRT jõuab Eestisse 2012. lõpus. Testsõite alustavad kolm uut elektrirongi Tallinn-Keila liinil ja ka mujal 2013. aasta alguses. Sama aasta aprillikuuks jõuavad Eestisse ka esimesed kaks diiselrongi. Nii elektri- kui diiselrongide katsetused kestavad kokku 6 kuud. Tulenevalt lepingust on tootjal kohustus tarnida kõik elektrirongid 2013. aasta lõpuks ja kõik diiselrongid 2014. aasta suveks.
Eesti ajaloo üks suurimaid rongiparke, mis koosneb kokku 38-st reisirongist, võimaldab tulevikus sõita suurema liiklustihedusega ning rohkematel liinidel kui täna. Enamus praeguseid Eesti reisironge on ehitatud 70-ndatel ning nende kasutusiga on lõppemas
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!