Venga eesmärk on olla kättesaadav ja ökonoomne väikeauto, kus on palju ruumi ja millega on mugav sõita. Ja mida sooviksid enestele soetada ka vanemad inimesed. Näiteks Honda Jazzi asemel. Mitte üksnes noorsoo esindajad, kelle ainus soov on soodsa raha eest midagi võimalikult vinget omandada.

Kia mudelivalikus mõjub Venga äärmiselt värskelt, kuna midagi taolist seal ees ei olnudki. Kia alles hakkab selliseid vahepealsete autoklasside tegijaid kasvatama. Seni oli Kial ju pakkuda ikka sedaane, universaale, heal juhul kolmeukseline Cee’d, mahtuniversaal ja paar linnamaasturit. Nüüd on olemas ka kompaktne mahtuniversaal. Mis järgmiseks? Kabriolett?

Järgmisena on tõenäoliselt oodata Forte-nimelist kupeed ja sedaani, mille üle rõõmustavad just nooremad. Aga ka Venga on siiski vaatamata ideeautol No. 3 näidatud veidra, ent kahtlemata efektse ja erilise diagonaaltalastatud klaaskatuse puudumisele üpris vinge. Sel on selge Kia esivõre ehk naeratus ning aktiivselt kikkis esilaternad. Tagatuled meenutavad Vengal aga Audit, mis pole ju paha paralleel.

Salong on sama neutraalne kui teistelgi senistel Kiadel, teatavat kepsakust lisab keskkonsooli keskel paiknev ringikujuline nupulaotus, panipaiku on siin ja seal. Üldmuljes domineerib soov olla lihtne ja ruumikas ning seda Venga ka on. Vingeks muutub see vaid siis, kui ses vinge seltskond koos. Klaaskatust saab, muide, siiski tellida, kuigi tavapäraselt kontrueeritut.

Ärgem unustagem, et seda sõbralikku välimust, millega Venga rahulike linnainimeste hinge pugeda üritab, premeeriti disainiauhinnaga Red Dot. Hinnad algavad sel 219.000.- kroonist, ent 90 hj 1,4-liitrise mootori asemel soovitaks siiski 125 hj 1,6-liitrist, millega tuleb sada kätte 10,9, mitte tervelt 13 sekundiga. 1,4&1,6 diislid on veel hoopis uimasemad – samas aga ökonoomsed, „juues“ kusagil viis ja pool liitrit kütust.

Sõita on Vengaga seega võimalik suhteliselt rahulikult, kuigi käigukang on sel küll kukkunud nii mugavalt pihku istuv välja, et sooviks käike ikka tihedamini vahetada. Pole aga väga põhjust. Ka kurvis ei maksa muretseda, kuna võimsust seal enese ohtu seadmiseks üle pole. Kõike on piisavalt, sest kuigi Kiad on viimasel ajal muutunud päris edevateks, pole need siiski priiskamiseks.

Kia Venga hinnakirja ning tehnilise teabe selle mudeli kohta leiad SIIT.

150 põnevat autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!