Autosõidul tuleks eelistada lahtisi aknaid või kliimaseadet?
Mida eelistada – kas allakruvitud aknaid või konditsioneeri? Palju sõltub sõidukiirusest. Kui autoga linnatänavatel liigeldes tihti aeglustada, fooritulede ees peatuda või liiklusummikus oodata, siis on säästlikum sõita lahtise aknaga. Kui kiirus läheb aga üle 70 km/h, siis on mõistlikum juba kliimaseade sisse lülitada.
Kui sõidukiirus on ligi 90 km/h, siis võib lahtiste akendega auto kütusekulu kasvada kuni 20 protsenti. Renault’ autokooli õpetajate sõnul tekitavad lahtised aknad õhutakistuse ning mida kiiremini sõita, seda suuremaks see muutub. Õhutakistuse ületamiseks hakkab auto hakkab oluliselt rohkem kütust tarbima.
Palava ilma korral soovitatakse autojuhtidel ka väiksema kiirusega sõites igal juhul kliimaseadet kasutada. „Liiga kõrge temperatuur autos võib juhi enesetunde kehvemaks muuta, samuti suurendab kuumus järsult väsimust. See aga mõjub pärssivalt keskendumis- ja reageerimisvõimele,” kinnitavad Renault’ autokooli õpetajad.
Keskmine temperatuur autos võiks jääda vahemikku 20-22°C, samas soovitatakse temperatuuri reguleerida nii, et erinevus välistemperatuuriga jääks mõne kraadi piiresse. Suuremad erinevused võivad põhjustada külmetust ja muid tervisehädasid.
Need autojuhid, kes ei kasuta kliimaseadet, peaksid tähelepanu pöörama, kuhu nad oma sõiduki pargivad. Oluline on alati parkida varju, otse päikese käes kuumeneb auto hetkega üles.
Enne kuumenenud autosse istumist on soovitatav aknad avada või isegi uksed lahti teha, et temperatuur kiiremini langeks. Kindlasti ei tohi lapsi ega loomi autosse jätta, isegi mitte lühikeseks ajaks.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!