10 lahedat autosse sisse ehitatud antidepressanti
Näiteks on Mini Cabrio varustatud esmakordselt autoajaloos näidikuga, mille nimi on openomeeter. See mõõdab aega, mil kabrioletti katuseta ja katusega kasutatud ning kuvab siis skaalal vastavad andmed, et auto omanikku oma masinat ikka rohkem otstarbekohaselt ehk avatuna kasutada. Kuigi tegelikult on taolist instrumenti autosse sama tungivalt vaja kui siilile T-särki selga, nagu ironiseerib Ukraina Delfi, mis antud nimekirja koostas.
R-klassi Mercedes-Benz aga üritab olla maailma kõige luksuslikum ja sportlikum mahtuniversaal. See on tõepoolest katedraal ratastel, kust on puudu vaid altar ja urn pühaku säilmetega. Mis R-klassist ei puudu, on aga pudeliavaja! Meenub, kuidas teismelisest Pobeda omanik oli oma autosse kruvidega õlle pudeli avaja kinnitanud, et kaassõitjad pidurdamatult pidu panna saaksid. Šikis mahtlimusiinis nagu seda on R-Klass, mõjub pudeliavaja esmalt sama šikilt kui konserviavaja lennuki äriklassis, ent õigustab end lõpuks mugavusvarustusena igati ning see on ka kenasti kahe topsihoidja ava eralduselemendiks maskeeritud.
Citroëni inseneridele hakkasid närvidele käima kõik need totakad ja vastikut lääget labrakat tootvad lõhnakuused jms kraam, mida inimesed oma sõiduvahendite tahavaatepeeglite külge riputada armastavad. Kuna autode sisemuse lõhnastamise vajadus on olemas, siis otsustati see lihtsalt oma mudelitesse sisse disainida. Näiteks on uue C3, DS3 ja juba vanagi C4 armatuurlaual eraldi lillekujutusega nupuke, mille sisse saab soetada lõhnabatooni ning selle salongi valgumise intensiivsust ka reguleerida.
Škoda lipulaeva eelmise põlve kallal aasiti, et ainus asi, mis selle juures superb on, on too vihmavari, mis tagumise ukse sisse peidetud. Uus Superb on ka kõige muu poolest superb ja kannab ka seda rollsroisslikult aadellikku elementi edasi. Ukses on korralikule vihmavarjule oma kanal, mille otsas ka drenaažiauk, et niiskelt kokku käkerdatud kangas haisema ei läheks.
Audi, BMW ja Mercedes-Benzi lipulaevad pakuvad näiteks sellist toredat lisavarustust nagu öövaatlusseadmed. Analoogseid juurutavad ka teised autotootjad ja kena on, kuna see süsteem on esiteks turvalisuse kohalt elujõuline, teisalt on aga äärmiselt lõbus vaadata, kuidas soojajälge ekraanile kuvavad inimkehad otsekui zombid tänavatel ukerdavad.
Night visioni töötamist näed BMW 5. seeria Gran Turismo näitel videotestis!
Audi A8 võlus muu hulgas audiofiile, vähemasti tegi seda visuaalselt. Bang&Olufseni helisüsteemi kuuluvad nimelt tviiterid, mis sõidavad esiklaasi eest armatuurlauast uhkelt välja, justkui algaks mingi ooper või concerto grosso, mitte järjekordne valik muusikat, mille on kokku kogunud DJ Vaido Pannel.
Citroën C5 on üks neid autosid, millel on sisse ehitatud SOS nupp. Kui juhtub midagi hullu, tasub litsuda just seda klahvi ning lahendus ja abivägi asubki kusagil teie poole teele. Mõnikord on need süsteemid ka automaatsed. Näiteks helistas taoline kriisiabi-abi USAs kiirendusrajal veerandmiili aega lihvinud Cadillac CTS-Vs otse häirekeskusesse ning siis pidi supersedaani juht seletama, et ei, keegi pole üle katuse lennanud ega vastu tuletõrje hüdranti sõitnud. Lihtsalt auto on nii hea pidamisega, et tsentrifugaaljõud, mis tekivad, on ootamatult suured...
Volkswageni uus Põrnikas ehk New Beetle läks ajalukku kui esimene auto, millel standardvarustuses lillevaas, mis masina nunnu ja armsalt naiseliku üldilmega filigraanselt kokku kõlas. Rolls-Royce Phantom ja Maybach pakuvad aga võimalust katta limusiinide laed LEDidest koostatud tähistaevaga, et universumi otsatus igal ajahetkel efektselt silme all oleks. Või siis selleks, et tagaistme rahval hõlpsamini sõba silmile tuleks.
Paludes suurtes autodes on ruumi sülearvuti paigutamiseks, ent vähestes on nende kasutamiseks muud paika kui süli ise. Mazda pikap BT-50 on siin üheks erandi näiteks, sest sel jookseb kaassõitja nina alla otse kindalaeka kohalt välja kenakene lauakene, kuhu kompuuter mugavalt ja turvaliselt toetada.
Milliseid lõbusaid ja kummalisi varustuselemente sa veel kohanud oled? Kirjuta sellest teistele kommentaariumis!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!