Jaapani ettevõtted usuvad, et see ei tee kellelegi liiga, vaid aitab paremini sihtgruppidele reklaame välja valida.

Digital Signage Promotion Project sai alguse juunis ja selles osalevad üksteist raudteetranspordifirmat. Tokyo metroojaamades vilgutavad oma kõikenägevaid silmi juba 27 reklaamipaneeli.

Projekti esindaja: "Kaamera suudab eristada inimese sugu ja ligikaudset vanust, isegi kui isik kõnnib ainult displei eest mööda, vähemalt siis, kui ta sekundiks ekraani poole vaatab. Jaam saab siis pakkuda reklaame, mis vastavad teatud ajal jaama kasutavate inimeste huvidele."

Asi on veel kaugel ulmefilmist "Minority Report", kus reklaamipaneelid peategelast kõikjal ära tunnevad ja tema nime kõrva teatavad. Tokyos kasutusele tulnud lahendus ei suuda veel isikuid eristada, ja asjaga seotud firmad lubavad, et möödujate videosid ei talletata.

Jaapanis on privaatsus muidugi ka teises hinnas kui läänes. Jaapani firma pälvis hiljuti näiteks tehnikaajakirjanike tähelepanu "hoolitseva ja emaliku" süsteemiga, mis võimaldab firmadel mobiiltelefonide vahendusel töötajate järgi nuhkida, jm.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena