Jutt käib täpsemalt sellest, et Kinecti (tollal Project Natali) laiemale ringile nii pagana intrigeerivaks muutnud virtuaalne poiss Milo ja teda ümbritsev imeilus virtuaalne maailm kuulutati tehniliseks demoks.

Kinect ise tõotab seevastu kujuneda omapärase juhtsüsteemiga minimängude platvormiks, mitte paindlikuks, kasutajale enneolematult tähelepanelikuks keskkonnaks, mida Milo projekt tõotas.

Tolle saatuse ümber praegune segadus keerlebki.

Xboxinduse turundusjuht Aaron Greenberg ütles esialgu intervjuus, et Milo on kõigest eksisteeriv tehnoloogiademo, aga mitte mäng, mida nad plaanivad turule tuua.

Microsoft Game Studiosi asepresident Phil Spencer lisas, et Milo tehniline lahendus läheb käiku muudes Kinecti mängudes, esimesena lemmikloomasimulaatoris "Kinectimals".

Milo vaimne isa, Lionheadi boss ja MS Game Studiosi loovjuht Peter Molyneux aga avaldas ajakirjanikele plaani rääkida Milo kohta rohkem TEDGlobal 2010 konverentsil Suurbritannias, mis toimub juuli keskel.

Ta ei oodanud siiski päris nii kaua, vaid seletas juuni viimastel päevadel Suurbritannias aset leidnud mänguäriüritusel GameHorizon 2010, et projekt on endiselt arendamisel.

"Milo on olnud raske projekt ja ka raske kirjeldada. Ma tunnen Redmondi (Microsofti) inimestele tõesti kaasa, kuna neil on arusaadavalt tekkinud küsimusi. Aaron Greenberg pole seda pärast möödunud aastat näinud, nii et ta tuli lagedale tüüpvastusega, et Milo on elus ja terve ja elab Guildfordis, aga on jäänud endiselt tehnoloogiademoks. Kui ma oleks temaga aega veetnud ja näidanud mängu talle ka hiljuti, ta teaks, mis toimumas," tegi ta natuke selgitustööd.

Aaron Greenberg võttis seepeale oma algse väite Twitteri kaudu tagasi.

"Project Milo absoluutselt jätkub Lionhead Studiosis arenemist, lihtsalt me ei plaani seda tänavusel pühadeperioodil turule tuua," oli tal öelda.

Nüüd peame lihtsalt uskuma, et Milo mäng tõesti jõuab kunagi meie ette ning see pole raskeks osutunud arendustöö tõttu kaotanud suurt osa oma senisest võlust.

Kui lõpetada lugu vahelduseks külma kalgi faktiga, siis oleme selgitanud välja, et Kinecti mängud toetavad võrguosas korraga ainult kaht inimest. Võrdluseks: Wii ja Sony suudavad pakkuda tuge neljale.

Vaadake (üle) ka tehnoloogiademo, millest kogu lugu algas: