Elektriautode uus kuningas – Mercedes SLS AMG E-Cell
Esiteks paikneb neljarattalise auto iga ratta lähedal eraldi elektrimootor. See nõudis ka masina vedrustuse täielikku ümberehitamist. Elektrimootorid pöörlevad kuni 12 000 korda minutis, arendavad 526 hj ning pakuvad 890 Nm väänet, mis tagab kiirenduseks 0-100 km/h täpselt neli sekundit. Vägev!
Akud asuvad osalt kesktunnelis ja osalt istmete taga, garanteerimaks ideaalset kaalujaotust. Energiakandjaid ventileerib kaks jahutussüsteemi, mis suudavad akusid vajadusel ka soojendada, et energiakadu mitte mingisuguses kliimas ülemäärane poleks. Auto nina alla on täiendavad tuulesuunajad, mis imevad kogu kupatuse bensiinimootoriga variantidest veelgi kõvemini maadligi. Sisemuses on teised näidikud ning 10-tolline puutetundlik ekraan kogu süsteemi toimimise jälgimiseks.
Kuidas nimetatakse aga E-Cell’i kollakat tooni? Loomulikult on see AMG Lumilectric Mango ehk AMG luminessentselektriline mangokollane. Uhke värk! Elektriautode tiitli vääriline küll, kui prototüübist kunagi ka seeriatoodang saama peaks. Plaanide kohaselt toimub see 2013. aastal, ent selleks ajaks on turul tõenäoliselt juba kümneid esimese põlvkonna korralikke seeriaelektriautosid. Kas aga ka tõsiseltvõetavaid supersportautosid?
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!