Noore juhi auto võimsuse ohjamiseks puudub konsensus
Momendil on küsitlusele vastanuid enam kui 1500 ning poolt ja vastu antud hääled jagunevad peaaegu pooleks. Populaarseimad seisukohavõtud olid, et kindlasti peaks noorte juhtide autode võimsust piirama, kuna pole mingit põhjust, miks peaks algaja oma esimesi samme mingi jõulise masina roolis tegema. Sama suurt toetust leidis aga ka vastusevariant, mille kohaselt poleks taoline piiramine lihtsalt demokraatlik ega inimlik.
„See küsimus oli arutluse all mõni aasta tagasi, aga see ei leidnud laiemat toetuspinda,“ rääkis Delfile Timo Viljar Maanteeametist. „Ühtlase lubatud sõidukiiruse ja sujuva maanteesõidu seisukohast ei ole võimsam auto ohtlikum. Näitlikult võib küsimuse ümber pöörata: kas sõidukiirus 90 km/h on 120 kW võimsuse juures ohtlikum võrreldes näiteks 90 kWga? Nende erinevus tuleb välja siis, kui sõidukid kiirendavad. Maanteesõidu puhul on selge, et mida parem on kiirendus, seda lühiajalisem ja ohutum on möödasõit. Noortele juhtidele on kehtestatud maksimaalne lubatud sõidukiirus, mis on 90 km/h.“
„Seoses võimsuse piiramisega tekib mitmeid reaalseid situatsioone, mis räägivad sedasi käitumise vastu. Näiteks olukord, kus perekonnal on üks sõiduauto võimsusega 110 kW. Juhtimisõigus on sõiduauto soetamise hetkel ainult pereisal. Hiljem saavad juhtimisõiguse näiteks ka pereema ja poeg. Sellisel juhul tekib olukord, kus pereema ja poeg ei tohiks peresse ostetud sõiduautoga sõita, kuna see on liiga võimas. Või mis teha olukorras, kus pereisa ja pereema on tarvitanud alkoholi ning sooviks, et poeg nad ohutult mõnelt õhtuselt ürituselt koju sõidutaks?“
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!