AJALUGU: 7-kohaline 455 hj tiibustega Lamborghini
Lamborghini Genesis on Bertone loodud prototüüp, mis jäi kahjuks või õnneks ajalukku. Ferrucio Lamborghini lõi superautoettevõtte ka tegelikult selleks, meenutab see uhke ideemudel, et pakkuda puhtsportlikele tagaveolistele Ferraridele nelikveolisi ja äärmiselt kiireid, ent ka äärmiselt mugavaid alternatiive. 1960ndate tõelistesse Grand Toureritesse mahtus tõesti ka tagaistmeile kaks korralikku täiskasvanut istuma ilma, et nende rüht kannatada oleks saanud.
Bertone disainitud mahtuniversaalis on Countach Quattrovalvole’lt pärit 5,2-liitrine 455 hj V12 paigutatud piki auto ette, jäädes osaliselt esiistmete külgede alla. Ülejäänud sõitjateruum võtab pardale veel koguni viis isikut, kusjuures keskmine rida on orienteeritud seljaga sõidusuunas ning kõiki neid alcantaraga kaetud toole annab suuresti sättida.
Juht ja kaassõitja pääsevad autosse tiibuste abil. Tagumisse salongi – lausa lounge’i – sisenemiseks tuleb avada külgmised lükanduksed. Luksuslik sisemuses kõlab tõeline mugavuse taotlus, istmete kuju on futurismi ja ninnu-nännu-nunnu piiril.
Midagi taolist Lamborghini märatseva härja embleemi all kunagi tootmise lähedalegi ei jõudnud. Muidu sõitnuks tänavail tõesti taolised kummalised 7-kohalised Lambo-limusiin-mahtuniversaalid, mis oleks ju iseenesest väga lõbus vaatepilt. Ainuke asi, mis Genesise pärandit edasi kanda üritas, oli paraku liialt avangardseks jäänud ning äriliselt äpardunud kupee-mahtuniversaal Renault Avantime.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!