TEST: VW Touaregi tõuaretus on jõudnud täiuseni?
Nagu ka Cayenne, alustas Touareg oma eluteed pigem karmi ja otsekohese välimusega võitlejana, lihtsa ja tugeva musklimehena. Päris plikatirtsu uuest põlvkonnast saanud pole, ent oluliselt elegantsem on auto nüüd küll. Õigemini polnud esmapõlve Touareg ju sugugi elegantne, pigem ikka tankist maskeeritud auto, millel oli küll hea hulk praktilisi funktsioone ning muljetavaldav maastikusuutlikkus, ent millega edastati kaasliiklejate suhtes tahes-tahtmata teatavat suhtumist.
Nüüd on Touareg väljast hoopis siivsam, peenem ja erilisem. Mingil juhul ei saa seda enam ajada segi ballooniks paisunud Golfiga. See on Touareg ja ainult Touareg. Kena, vaevumärgatavalt lainetava küljejoonega kere on nagu tõld, mille ninas helgivad LED’itilkadega, otsekui kristallide või kalliskividega ehitud esilaternad. Tagantvaates, tõsi, võib Golfi aimuda küll, aga vaid neile, kes ei mõista, et ühe brändi lõikes levivad iseäranis VW ja Audi joonestuslaual üsna sarnased kujundid.
Touareg tunneb end oma troonil väga hästi, koostekvaliteet selle salongis otse karjub vastu. Enam pole lihtsalt kuhugi edasi areneda: kõik mõeldavad funktsioonid on olemas alates õhkvedrustusest, mille nivood saab sättida, sisustusest, mis on mugavam kui eelmisel, ent pole ülepakutult pidulik nagu Cayenne’is, juhitavusest, mis pole päris BMW X5, ent on vägagi sportlik jne.
Tagatipuks pole X5’ga maastikul või isegi sopasel teel suurt midagi peale hakata. See oleks sama hea, kui viskuda autost välja ning hakata ise neljakäpukil või roomates metsa all ringi uitama. Selline absurd ei tule kõne allagi, kui ei taha just sisikonda välja rebida. Touareg pakub võimalust ronida sinna, kuhu sellise luksusautoga keegi ammugi minna ei julge. Pigem vaatavad Touaregi õnnelikud omanikud Discovery telekanali vahendusel, kuidas Volkswageni maasturid Dakari rallil kihutavad või kuidas šeigihakatised samasuguste masinatega liivadüüne siluvad.
Üle 130 autotesti leiad alati SIIT!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!