Ameeriklaste mainekas ajakiri TIME on muuhulgas tuntud meelelahutuslikus vormis edetabelite ja kokkuvõtetega erinevatel teemadel, mida toimetajad parasjagu tähtsaks peavad, sajast parimast (algupäraselt) ingliskeelsest romaanist läbi aegade kuni kirikutegelaste seksiskandaalideni.

Viiekümne nende hinnangul halvima leiutise hulgas on ootuspärasel moel ka rida tehnikamaailma kuuluvaid tooteid ja lahendusi nagu Microsoft Office'i virtuaalabimees Clippy, Nintendo lühiajalise elueaga konsool Virtual Boy, spämm, hüpikakendes netireklaamid ja Betamax.

Eriti muheda äratundmise tekitab aga "FarmVille", mis lisab enesereklaami eesmärgil Facebooki üldisse postitusvoogu igasuguseid tobedusi ("X just harvested Goat Milk while working on their farm in FarmVille!" "Y found a lonely Pink Cow on their farm. Oh no!", "Z is sharing Rice Bushels from their Market Stall in FarmVille!"). Need automaatsed teated tüütavad vist praktiliselt igaüht, kes pole avastanud, et iga rakenduse postitused saab ära peita, nii et need ilmuvad edaspidi ainult kasutaja isiklikul seinal.

Mida TIME'i artikkel siis ette heidab? "Facebooki sõltuvusttekitavaim mäng on vaevalt isegi mäng - pigem seeria ajuvabasid ülesandeid, kus peab digifarmis saagi istutamiseks ja koristamiseks lõputult hiirega klikkima. Zynga, õelad geeniused selle pentsiku digisõltuvuse taga, on samas öelnud, et üle 10 protsendi ameeriklastest on sinna konto loonud. Kui palju tunde produktiivsust sellega kaduma läheb? Keerukas öelda, aga mulle isiklikult vähemalt tosinaid."

"FarmVille" on Zynga arendatav videomäng, 2009. aasta juunis avalikkuse ette jõudnud simulaator, kus farmielu käigus hoitakse. See asub Facebooki keskkonnas (vastava kontoga saab ligi ka näiteks ametlikult kodukalt ja MSN Gamesi saidilt), ja on kujunenud platvormi menukaimaks mänguks, millel on mai seisuga 82,4 miljonit aktiivset kasutajat. Farmielu võlusid naudib iga viies Facebooki kasutaja, kellest paljud käivadki seal eelkõige selle eesmärgiga.

Ärge siis mingil juhul uurige asja Facebookis või "FarmVille'i" kodukalt (kolmas link uudise lõpus)!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena