Hiina elektriautostumine tõstab õhusaastet hüppeliselt
Süsinikdioksiidi, veisinikoksiidi ja vääveldioksiidi pääst atmosfääri paisuks tänasest olulisemalt suuremaks just tänu sellele, et Hiinas saadakse elektrit kivisöe põletamise abil, konstateerisid uuringu läbi viinud Argonne’i Rahvuslik Laboratooriumi ning Tsinghua ülikool.
Täna kehtib Hiinas peamiselt Euro 3 saastestandard, mõnes paigus ka Euro 4, millele minnakse järk järgul üle kõikjal. Kui elektriautosid väga laialdaselt kasutama hakatakse ning nende liigutamiseks loole lisatud pildil osutatud viisil energiat toodetakse, kasvab vesinikoksiidi pääst Euro 3 standardile vastavate autode toodetavaga võrreldes koguni kaks korda, vahendab Environmental Science and Technology. Vääveldioksiidi määr paisuks aga 3-10 korda.
Kui Hiina ei leia viise söest puhtamal viisil elektrit toota või viimast sootuks alternatiivsetest allikatest koguda, toovad rohelisteks tembeldatud elektriautod riigile ja tervele planeedile kaela lihtsalt järgmise laari saastepahvakut. Muu maailm näeb aga, et Hiina peaks just elektriautodesse investeerima, kuna sealne autoturg kasvab kolmekohaliste protsendinumbrite kaupa ning „naftat neile lihtsalt ei jätku,“ nagu väljendas end hiljuti karmilt ja ebaviisakalt Daimler AG pealik Dieter Zetsche.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!