Konkurendid vihkavad, kliendid armastavad – selline on Hyundai 21. sajandi esimese kümnendi lõpuks. Toyotal on junn eriti jahe, koguni nende nõrga D-ga boss olevat andnud ametliku käsu ohtlikult hästi välja kukkunud Sonata valguses Camry radikaaleks muutmiseks. ix35 on RAV4’st odavam, ruumikam, mugavam ja vähemalt sama hea kvaliteediga. Omas klassis pakutakse esmakordselt standardvarustuses ka tagumiste istmete soojendust ning see lüke iseloomustab autot ka laiemalt.

Eest Ford Kuga ja VW Tiguani segu meenutav, tagant aga oma suurt venda ix55’ järele kajav ix35 on päris agressiivse olekuga, ent see pole taoline maskuliinne agressiivsus, mis Kugat katab, selle igast detailist õhkub. Hyndai on pigem naiselik, sel on pigem seljas kleit kui jalas püksid. Ka pole ix35 nii kompromissitu kui Kuga, mille juhitavus on veelgi sportlikum ja täpsem, ent mille kasutusmugavus halvemal teel, rääkimata päris poristest etappidest, jätab soovida.

Ford on puhtalt asfaldil kihutamiseks ja linnas eputamiseks. ix35 suudab sellele lisaks ka maa tööd teha. Kugas nö. tümm nagu kogu aeg käik, ix35 on ses suhtes siivsam, rahulikum. Salongis meenutavad hõbedased nupudki veidi Fordi, ent see on tõenäoliselt juhuslik. Mingist järeleahvimise ajastust Hyundai juures enam rääkida ei saa. Keskkonsooli ääristavad ventilatsiooniavad on uljalt püsti nagu küüliku kõrvad, käigukangi ääristavad käepidemed, mis viitavad nii sportliku sõidu võimalusele kui ebamugaval teel väntsutamiseks valmis olekule.

Autol on ametlike teadete järgi täiesti uskumatud võimed sõita üles mööda 44,19-kraadist kallakut! Juba sellest näitajast, mis on nii äärmiselt täpne, võib järeldada, et tegemist on arvutusliku suutlikkusega, kuna tegelikus elus midagi taolist keegi niikuinii ette võtta ei julge. Küll aga kõlab usutavalt, et sel on pakiruum eelkäijast otse 140 liitrit mahukam, jäädes lähemale konkurendile Tiguanile alla vaid kümne õlle mahuga. Tõsi – selliseid veidi enam kui 300 liitrit mahutavaid pakiruume nagu Tusconil, enam nii suurtel autodel ei näe. Taolised on juba rohkem sportautode pärusmaa.

Hinnad algavad Hyundai ix35’l vaid 319.900.- kroonist. Seda on tõesti väga vähe, arvestades, millise ruumika, viis aastat kehtiva garantiiga ning võimeka ja lõpuks ka kena sõidumõnu pakkuva auto inimene enesele saab. Ainuke asi on selle auto välimus. See kas meeldib või siis on liialt edev.

ix35 on nagu kõik teisedki tänapäevased autod saanud äärmiselt seltsiva ilme. See tahab alati esile tükkida, paista välja massist, kuigi on ju ka ise massiauto ambitsiooniga. Tahab kõikidele möödujatele vilistada, visata näppu ja anda laks tagumikku. See kõik võib väsitada, ent on kokkuvõttes kujunemas normiks.

Tehnilise teabe ja hinnakirja ix35 kohta leiad SIIT.

Üle 130 autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!