Liiklusmärgid saavad voli autod välja lülitada?
IBM näeb, et raalid võiksid hakata liiklust reguleerima, ent rooli jäävad esialgu siiski inimesed. Tõsi ta vist on, et tulevikus, kauges kauges utoopilises ideaalis istume mingisse kapslisse, sisestame või teatame masinale sihtkoha, ehk soovitud marsruudigi ning vedeleme tüünelt diivanil kuni võimalikult efektiivselt, kiiresti, ökonoomselt ning turvaliselt kohal oleme,
USA Patendiametile esitatud dokumentidest selgub, et IBM’i nägemuses kujutab üleminekuaeg puhast inimeste diskrimineerimist liikluskorraldusvahendite poolt. Kui üldist liiklust korraldav kõiketeadev kompuuter näeb, et tekkida võib ummik, ei lase ta rohkem autosid sellesse piirkonda lihtsalt füüsiliselt lisanduda, blokeerides neis istuvate juhtide võimaluse oma autosid käivitada, vahendab Jalopnik. Ning kui Suur Vend taipab, et keegi näiteks rongi ülesõitu oodates oma auto mootorit välja ei lülitagi, tehakse seda kaugmeetodil ikkagi – et säästa kütust.
Sohver taandatakse siis tõesti vaid talla andjaks ning rooli keerajaks, kel enesel mõtlemisvõimet, ent eelkõige –vabadust polegi. Kogu selle kammajaa eesmärgiks on muuta liiklust sujuvamaks, turvalisemaks ning eelkõige ökonoomsemaks. Õigem oleks inimeste peedistamise periood siiski vahele jätta ning võtta kasutusele täisautomaatika kui see kunagi valmis arendatud saab. Loodetavasti leiab IBM taas midagi muud põnevat teha kui liikluskorralduses segaduse tekitamisega oma servereid täita.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!