Sõjamasinad saavad ralliautode tehnoloogia
Autorallis võistlevad ekstreemsetes tingimustes tõelised ja väga kogenud professionaalid. Mürakate sõjaväe veokate jms. roolis on aga enamasti noor ja taoliste sõidukite juhtimisel suhteliselt kogenematu kaader. Väga keerulistes maastiku ja ilmastiku tingimustes tuleb sõjamasinaid roolida väga kaua aega järjest, nii et juhid pannakse nendes tõeliselt proovile.
Prodrive’i leiutis nimega ATD ehk Active Torque Dynamics korraldab automaatselt pidevalt ümber erinevates ratastes toimuvat, juhtides sinna vajadusel jõudu kiiresti juurde, pidurdades mõnda ratast jne. Nii saab ralliautojuht keskenduda ainult rooli keeramisele ja gaasi andmisele ning peagi võivad sõjardidki end oma mitmeid tonne kaaluvates kindlustes sama muretult ja kindlalt tunda. Ei ole enam tarvis erinevateks teeoludeks autot ümber sättida ning selleks seiskuda – pardakompuuter suudab kõik probleemid ise lahendada, võidelda veojõu jaotamisega ootamatu libeduse jms vastu.
„Sõjamasinate maailmas on arendustööde tsüklid äärmiselt pikad ja kõik toimub väga aeglaselt,“ rääkis Prodrive’i peainsener David Hemming. „Meie oleme aga harjunud mõtlema välja ning hakkama tootma konkreetsetele kitsastele sõidukigruppidele mõeldavaid lahendusi ning see ongi meie trump.“
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!