YouTube'i kaasasutaja Chad Hurley ütles BBC Newsile antud intervjuus: "Kaks miljardit tabamust päevas tähistab tõelist verstaposti, kuid ma tunnen, et meil on veel pikk tee minna! Kaks miljardit videovoogu on suur number, kuid inimesed veedavad saidil ainult keskmiselt viisteist minutit päevas. Telerit vaadatakse seevastu viis tundi päevas."

Viies sünnipäev tähistab tegelikult avaliku beeta käivitumist - teenuse ametlik start jääb 2005. aasta novembrisse. Sait kujunes ruttu menukaks, kogudes juba 2006. a juulis sada miljonit videovaatamist päevas.

Google omandas saidi 2006. aasta lõpus 1,65 miljardi dollari eest. 2009. aasta lõpus, seitsme kuu eest, ületati ka "miljardi" piir.

Esimese video laadis keskkonda üles YouTube'i üks asutaja Jawed Karim. See on 19 sekundit vältav klipp "Me at the Zoo" ("Mina loomaaias"). 23. aprillil 2005 üles saadetud üllitis on endiselt vaadatav ja on kogunud üle 2,73 miljoni tabamuse.

YouTube'i kurikuulsusele kaasa aidanud klippide seas on haavatud tüdruk suremas rahvahulga ees Iraani valimisprotsestide ajal, YouTube'i usutlus USA president Barack Obamaga, Ronaldinho Nike'i reklaam ja Susan Boyle'i esinemine telesaates "Britain's Got Talent".

Täna leidub eraldi kanaleid paljudele maailmakuulsustele nagu paavst, kuninganna Elizabeth, president Obama ja Iraagi valitsus.

BNET.com meedia-ajaveebi pidaja Catharine P Taylor kommenteerib: "See on tõeline fenomen ja popkultuuri tähtis osa. See lõi midagi täiesti uut, sest andis kõigile võimaluse end maailmale edastada. On palju näiteid, kus tavainimene sai YouTube'is kuulsaks. See olnuks võimatu veel viie-kuue aasta eest."

Suurim muutus on ilmselt see, et loata üles laaditud materjalid (filmid, telesarjad või nende osad) on suuresti kadunud. YouTube on selles osas kõvasti vaeva näinud, sest see mõjutab nende tulevikku. Asemele on tulnud ametlikud sisutootjad, hiljuti professionaalsete filmideni välja. YouTube'il on lootust saada osaks Google'i "meediapilvest", kus inimesed saavad nautida filme, raamatuid, ajakirju, telesaateid ja muud digisisu.

Järgmised sammud oleks levitada seda enamatel platvormidel ja rohkem nn elavaks voogesituseks.

2010. aasta võib olla esimene, mil YouTube hakkab kasumit tooma. Siiski, Bloomberg News on sõnastanud olulise punkti, miks reklaamiostjad ei taha YouTube'iga eriti asju ajada. Nende reklaam võib juhtuda video kõrvale, mis vaatajaid solvab või vihastab. Valdav osa sisust on ju tavainimeste tehtud ega allu rangelt "poliitilisele korrektsusele".

* Tabamus - kliendi poolt veebiserverile saadetud nõue. Mida rohkem tabamusi, seda kasulikum on näiteks firmadel panna oma reklaami just sellesse serverisse. See pole aga täpseim populaarsuse näitaja, sest sõltub veebikülgede ülesehitusest, st mitu korda brauser peab serveri poole pöörduma, et lehekülg ekraanile kuvada.