Miks peaks rehve esinduses vahetama?
Rehvivahetus on hooajaline äri. Tõsi, rehv võib puruneda või terve jooks ära kuluda ka täiesti suvalisel ajal, ent see kõik ühte rehvitöökoda ära ei toida. Peamised kullasooned on ikkagi kaks korda aastas nõutav suve- ja talverehvide vahetamine. Nendeks hooaegadeks luuakse aga sageli paraku pisikesi ettevõtteid, mis peale tolle kiire aja möödumist ka tegevuse lõpetavad.
Ütlematagi on selge, et taoliste firmade teenused kipuvad olema kahtlased. Ning kui siis midagi äsja alla pandud rehvide või ratastega juhtuma peaks, ei ole enam kedagi ega midagi, mille poole pretensioonidega pöörduda. Mis aga võikski valesti minna?
„Paljudel kaasaegsetel autodel ja ka Renault’ ning Dacia mudelitel on kasvõi näiteks kasutusel rehvirõhu jälgimise süsteem,“ selgitab City Motorsi tehnikadirektor Raul Aava. „Päris sageli tulevad meile teenindusse autod, mil rehvid kusagil mujal vahetatud ning rehvirõhu andur lihtsalt tühjalt ratta sisse heidetud, sageli on see lihtsalt katki murtud.“ Esiteks pole sellest andurist sel juhul ka mingit kasu ning teiseks võib see hakata uusi probleeme ja vigastusi esile kutsuma.
Koos rehvide vahetusega heidab mehhaanik alati pilgu ka loetud paikadele auto veermikus ja kerel, et võimalikke raskemaid kahjustusi ning suuremat ja kallimat remonti ennetada. Meie kliimas on talv äärmiselt heitlik ning sisaldab nii jääd, pori kui soola. Kevadel purunevad teed julmalt auklikuks ning talve üle elanud veermik saab kõvasti karistada.
Suvel on aga ilmad soojad ning sõidukiirused suuremad, mistõttu peaks auto olema just tehniliselt rohkem korras kui ta seda kevadise rehvivahetuse ajal paraku on. Turvaliseks sõiduks ei piisa vaid uutest rehvidest, kuival asfaldil ning vilkamal sõidul on koormus veermikule vägevam ning mingi kergem talvine kulumine võib õige kiiresti lõpule jõuda.
Rehve vahetav esinduse spetsialist suudab tänu laialdasele koolitusele ning suurtele kogemustele just selle ettevõtte esindatavate automarkide ning mudelitega töötades tuvastada võimalikud tuleviku probleemipiirkonnad lihtsalt, jooksvalt ja kiiresti. Kui tead, millele pilk heita, ei kulu ka aega niisama nuputamisele.
Rõõmsalt suverehvid alla saanud auto tehniline seisukord võib näiteks kevadel muutuda üsna ruttu päris kurvaks, kui ei saada aegsasti jalule kasvõi rooste probleemidele. Kaasaegsed autod juba enam naljalt niisama ei roosteta, ent keegi ei saa kaitsta keret lendavate kivide tekitatud pisikeste täkete ja kriimustuste eest. Kui viimased on üle elanud talve keerulise niiskuse ja külma, hakkavad need kindlasti ebameeldivas suunas „arenema“.
Kõike seda saab kindlasti toimetada ka väljaspool esindust, ent sel juhul tuleks rehvitöökojale lisaks külastada ka mõnda keretöödega tegelevat ettevõtet ning sõita täiendavalt läbi üldisest remondigaraažist. Kiiresti ja märkamatult suudab sama analüüsi ära teha aga esinduse spetsialist, kes pealegi ei küsi selle inspektsiooni eest eraldi vahendeid.
Lõpuks on esinduses avastatud rikke või kriimustuse likvideerimise maksumus tavalise remonditöökoja teenusest konkreetsem. Kuna kõik tööd alates rehvide vahetusest kuni mootori kapitaalremondini on auto tootnud tehase poolt kindlalt reglementeeritud, neis puuduvad mehhaaniku jaoks üllatusmomendid, siis saab klient olla alati kindel, et konkreetse töö jaoks kulutatakse täpselt nii palju aega kui ette nähtud ning küsitakse täpselt seda tasu, mis antud operatsiooni eest alati küsitakse. Kui ka esinduse mehhaanikul tekib töö ajal viivitusi, ei pea klient seda kinni maksma.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!