Eesti parimad annavad audiolahingus kõvasti tuld
Alustame Audiodesignist. Nemad asuvad Tartus ning neil on kõige tagasihoidlikumat värvi Renault Megane Coupe. Audiodesigni trump on kindlasti äärmiselt hea kvaliteediga heli. Kuna kõigil võistlejail on kasutada sama auto ja sama tehnika, siis peaks iga tiimi parimad omadused eriti konkreetselt välja joonistuma.
Tartlastel on nüüdseks paigaldatud pigimatt kõikjale, kuhu tarvis ning peaaegu valmis on ka pakiruum. Sinna ehitati kaks hingedel alla liikuvat puidust ja klaasriidest plokki, kus ühes bassikõlar, teised võimendused sees. Lahti peavad need liikuma selleks, et endiselt tagatulede pirne vahetada saaks. Kondensaatori tarvis on ehitatud pakiruumi ning tagumiste istmete piirile spetsiaalne kõrgendik, mis selle seadme kuju jälgib ning mille keskel see otsekui auto helisüsteemi energiajoogi termos efektselt näha jääb.
Keeruliseks osutus Audiodesignil toitekaablite salongi toomine. Juhtmeid on kaks ning need on jämedad nagu aiavoolikud. Sealt, kust auto algne kaabeldus liigub, seda operatsiooni toimetama ei mahtunuvat. Auto tehasejuhtmed sisenevad salongi läbi spetsiaalse kummikõri, kuhu uut massi tuua võimalik polnud. Nii pidid tartlased lammutama autost välja siduripedaali, et pääseda täiesti uue kaabliava puurimiseks vastavasse paika ligi. Nüüdseks on pedaal omal kohal mõistagi tagasi.
Xenoni spetsialistid puurisid samuti mootoriruumi ja salongi vahele toitekaablite tarvis uue avause, ent leidsid sellele koha kaassõitja jalgade juures. Xenonil on praktiliselt valmis ka uksed, kuhu ehitatud kergelt juhi suunas pööratud poodiumid on kaetud siiski musta süsinikukirjas kleebisega, mitte valgega, nagu algselt plaanitud. Modelleeritud on ka twiiterite pungitavad paigad küljeukse peeglite taga olevatesse kolmnurkadesse ning ohtralt on kleebitud pigimatti. Lamedate uksekõlarite taha panid nupumehed isegi tükikese kummikarvast jalamatti, et kõlari wooferist väljuvat õhku paremini hajutada. Kõlakodadeks on neil aga uksed tervikuna.
Ka pakiruum on juba täis ehitatud. Seal paistab vastu puidust „mööbel“, mis sisaldab bassikõlarit ja võimendeid. Need on esialgu veel päris nurgelise kujuga, ent saavad voolujoonelisema vormistuse. Kuna need uued küljetäited on Audiodesigni omadest veidi madalamad, pääseb tagumisi tulesid teenindama nende kohalt, kus asuvad ka uued mugavad riiulid. Viimase vimkana on Xenoni seltskond paigaldanud auto külgede sisse porolooni, et müra võimalikult tõhusalt summutada. Need on ainsad paigad autos, kuhu niiskus ei tungi, seega võib poroloon seal pesitseda küll.
Ghost on tiim, mis armastab kõige enam nokitseda peene elektroonika detailides ja nii on ka läinud. Auto on üsna laiali lammutatud, toitekaablid õnnestus neil vedada siiski sama kummikõri kaudu, kust ka auto originaaljuhtmed salongi liiguvad. Nendele lisaks on aga kõikjale veetud valguskaableid, kümneid peeneid klaasniite, mis vastutavad valgusrežii eest, kumades iga paigaldatud tehnikatüki juures, aga ka ukseliistude all, jalgade juures, panipaikades jm.
Võimendid ja kondensaatori – viimase lammutasid Ghosti tegelased loomulikult kaheks osaks – kruvisid spetsialistid auto külgedesse, tagaistujate küünarnukkide kohale. Nende ette tekib veel tume kumer klaas, mis auto algse seinapolstri kuju järgi aimab. Kui neis paigus LEDid ei hõõgu, on klaas must ning läbipaistmatu, nii et ebanormaalset huvi üles näitavad inimesed kallist tehnikat seina sees ei märka.
Ghosti hetke au ja uhkus on kindlasti Pioneeri makk, mis elab uut elu päris mitmes paigas. Sellele on ette lõigatud Renault’ originaalaudiosüsteemi nuppudele sarnanev klahvistik, mis paigaldatakse sinna, kus algselt kliima juhtimise plokk. Viimane kolib vana maki kohale. Keset keskkonsooli otse iluliistu seest hakkab välja sõitma aga iPod’i hoidik, mis on valmis ning autole nüüdseks ka külge pandud. Kõlareid ustele veel paigaldatud pole, kuigi poodiumite modelleerimine on käimas ning tekkinud on ka soov ustes asuvad panipaigad säilitada. Selleks tuleb need ehitada aga BMW kombel lahti avanevateks ja seda on ka tehtud.
Millise meeskonna töö nüüd sulle kõige sümpaatsem tundub? Kirjuta sellest aadressil urmas.oja@delfi.ee kuni 7. maini ja võid võita sponsori Pizzapoisid välja pandud peoroakomplekt, kuhu kuulub 3 sushi karpi, 3 keskmist pizzat omal valikul, 3 kooki ning 3 karastusjooki, samuti omal valikul. ABC Motorsi Audiolahing jätkub ja palju on veel teha. Palju aega enam aga jäänud pole. Tiimidele edu!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!