Lotus on lolliks läinud? Valmistas mahtuniversaali
Miks Lotus taolise teema ette võttis? On nad hulluks läinud? Ei, Lotus jäi siiski Lotuseks ning lähenes küsimusele ikka lotuslikult – eesmärgiks oli luua võimalikult kerge ja efektiivne pereauto. Ja tulemused ongi käes.
Brittide sõnul on võimalik tavalise igapäevase mahtuniversaali kaalus nutikate lahenduste ning kergemate materjalidega kokku hoida tervelt 38 %, kusjuures auto maksumus kasvab vaid 3 % võrra. Kergem kaal, see tähendab ju aga loomulikult madalamat kütusekulu, pehmemat lööki keskkonnale ning kõva kokkuhoidu majanduslikus plaanis.
Katseautoks võeti Toyota Venza ning loodi kaks prototüüpi, millest üks võiks minna tootmisesse 2017. aastal, teine kolm aastat hiljem. Esimene prototüüp ehitati materjalidest, mis on laialt kättesaadavad juba tänases autotööstuses, teises oli aga ka neid, mis alles 2020. a. argiseks muutuvad.
Kogu selle kaalujälgimise tulemusena kahanevat katseautode kütusekulu tervelt 23 %, teatas Lotus. Venza 400 tähtsama koostetüki vastu on Lotuse kontseptil vaid 211. Venza on valmistatud täielikult terasest, Lotuse masinas on aga 37 % alumiiniumi, 30 % magneesiumi, 21 % komposiitmaterjale ning 7 % tugevdatud terast.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!