Vankelmootoriga Mazda RX-8 tegi seppuku
Mazda oli sunnitud kurva otsuse vastu võtma peale seda, kui sai selgeks, et mullu septembrist kehtima hakanud Euro 5 heitmenormidele RX-8 innovaatiline, kuid janune mootor alla ei vannu. Uue mootori arendamise asemel tõmmati vankelauto kombits Euroopast lihtsalt välja.
Mis edasi? Uus RX-8? Tõenäoliselt küll ja seda olevat oodata juba järgmisel aastal. Tolle jõuallikas peab aga vastama juba veelgi karmimatele, 2014. a. kehtima hakkavatele Euro 6 normidele.
Saab näha, kas Mazda suudab rootormootorit piisavalt moderniseerida. Seni pole see õnnestunud ning kõige keerulisemaks osutus jõuallika kaalu langetamine. Muidu oleks publik seda agregaati juba sügisesel Tokyo autonäitusel nägema pidanud.
Senine RX-8 kasutas kahest rootorist koosnevat mootorit, mõlemad silindrid olid 654-kuupmeetrised ning koguvõimsus ulatus 228 hobujõuni, vääne 212 njuutonmeetrini. Süsihappegaasi pääst on sel aga koguni 299 g/km.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!