Turbod asuvad vormelikarussellile taas uut hoogu andma?
1,5-liitriste turbomootorite kasutuselevõtt ei paista enne aastat 2013, poetas usaldusväärne allikas netilehele pitpass.com, vahendab Autocar. Sellise lükkega loodetakse vormelisarja uusi tegijaid ning eelkõige sponsoreid meelitada, kellele taoline nn. roheline mõtlemine primaarne.
Momendil murravad vormelimaailma kardinalid pead, kas järgmisel aastal võiks taas KERSi ehk kineetilist energiat koguva ning vallandava süsteemi tagasi tuua, olgugi, et see on väga kallis. Enamik meeskondi olevat pisemate mootorite poolt, vastu on selgelt Ferrari, kuna pisemad jõuallikad on veelgi peenem tehnika ja veelgi kallimad.
Väiksemate agregaatide peale siirdumist vaatab huviga pealt näiteks Volkswagen, mis soovib 2013. a. ka ise sarjaga liituda või siis mõningastel andmetel end Williamsi meeskonda sisse osta. Vormelikarussellile tahab naasta Michelin, mis lobistab FIA koridorides 18-tollistele rehvidele üleminekut paludes, kuna siis oleks nende F1 rehvidel tavaliste tänavasõiduautode ratastega vahetum seos.
Turbolaadimisega vormelite pioneeriks oli 1977. a. Renault. Pealt 1000-hobujõulised neljarattalised kirstud keelas FIA aga 1989. a. hooajaks ära.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!