Trend: Ärimehed ei julge enam uhkete autodega sõita!
Kui Lamborghini analüüsis ametlikus pressiteates, miks nende müük mullu tunamullusele alla jäi, siis ühe suure põhjusena toodi välja tõika, et hulk inimesi lihtsalt enam ei julgenud või ei söandanud viisakusest oma kolleegide ja sugulaste vastu enesele uut ja uhket superautot soetada, kuigi vahendeid selleks oleks jätkunud küll. Tõesti – kuidas sa ikka veered keset kõige suuremat majandussurutise aega kontori või kodu väravasse miljoneid kroone maksva Lamboga. Kust see raha tuli? Miks seda äritegevuse arendamisse või sugulaste toetamiseks ei suunatud?
Lamborghini on äärmine juhus, kuid samalaadne süsteem toimib ka Eestis. Ehitajad ei sõida juba ammu enam luksuslimusiinide ega sportautodega, kuna neil pole lihtsalt tööd. Nemad kärutavad nüüd taas hoopis sobilikumate sõidukitega ringi nagu vanad VW Golfid jms. Siit on seega konflikt kadunud, sest enam ei teki inimestel alaväärsuskompleksi, kui neid mõne uhke Mercedesega külastav sanitaartehnik näib olevat pererahvast mitu korda kõrgemal elatustasemel.
Olid ajad, mil bisnis aina kogus tuure, miljoniautosid soetati sularaha eest ja liisinguga ei jännatud. Nüüd on need autod käes, ent ärikohtumisele ilmudes mõjuvad need rahakuse majakatena. Kuidas see mees siis nii uhkete autodega sõidab ja seda liisingut plekkida jõuab, ah? Selliste küsimuste vältimiseks on mitmedki taolised tegelinskid müünud oma BMW X5 jms. maha või andnud naisele/lastele kasutada. Ise vuratakse klientidega kohtuma aga näiteks mõne vanema VW Passatiga. Et neid mitte ärritada ning olla sõbralik, justkui võrdsem – ja saada ühtlasi ka uus ots, mis firmat elus hoiaks.
Masu tingimustes on luksusautode hinnad tegelikult väga madalaks läinud ning kui hästi otsida, siis saab selle sama 7. seeria BMW, selle suure ja ümmarguse, eelmise põlvkonna oma kätte juba mõnesaja tuhande krooni eest. Näiteks Leedust vms. kaliibriga automaalt. Ent ka need on sunnitud jääma pühapäevaautodeks, sest neist õhkuv signaal viitab ikkagi jõukusele, mitte sellele, et kusagilt on hea tehing välja nuhitud.
Hea lugeja, kas oled ka ise taolise nähtusega kokku puutunud? Jaga oma kogemusi teistega kommentaariumis!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!