Eesti ennesõjaaegne tsiklitööstus elustub kavala futumotikana!
Renard Motorcycles OÜ on 2008. a. asutatud ja 100 % Eesti kapitalil põhinev ettevõte, mis on loodud eesmärgiga taastada Eestis mootorrataste seeriaviisiline tootmine. Ratta projekteerimisel on juba algfaasist alates kasutatud tootmisvõtteid pidades silmas seeriaviisilise tootmise eripärasid.
Kui jätta välja Moto Guzzi 1200-kuubikuline V2 mootor, Öhlins'i amordid, ISR’i monoblock pidurid ja Dymag'i süsinik-kangast veljed, siis kõik muu on eestlaste endi projekteeritud ja valmistatud – nii vedrustus kui süsinik/kevlar kandevkere. Juhatuse liikmetele Andres Uibomäele ja Kaarel Kivikangrule lisaks kuulub uue sajandi rebastsikli loojate meeskonda veel Kaido Karjus, Mait Mahlapuu, Karl-Erik Unt, Priit Leomar ja Siim West.
Komposiitmaterjalist kandevkere ongi ratta suurimaks uuenduseks, kus tavapärase raami asemel on ühes detailis koos nii raam, gondlid, bensiinipaak kui õhupaak. Kere geomeetria ja vedrustuse projekteerimisel on kasutatud spetsiaalset Tony Foale programmi, millega saab eelnevalt läbi mängida vedrustuse dünaamika käitumise ja järeljooksu, võttes arvesse juba konkreetse ratta kaalujaotuse ja planeeritavad sõiduomadused.
Missiooniga projekt
„Renard’i taaselustamine on meie jaoks ka missiooniga projekt - olla innustuseks ja näidata, et Eestis on võimalik luua tööstusdisaini ja tööstuse omavahelises koostöös rahvusvaheliselt konkurentsivõimeline toode, ja et Eesti tööstus ei pea olema üles ehitatud ainult allhankele,“ räägivad ettevõtte asutanud Kaarel Kivikangur ning Andres Uibomäe.
„Loodame, et Renard projekt julgustab ka teisi julgemini ära kasutama Eestis leiduvat potentsiaali oma toodete välja arendamisel, mis kindlasti ei ole kerge tee käia. Kuid meie oleme veendunud, et pikemas perspektiivis annab see suuremat lisaväärtust.“
Märt Karu kirjutab mootorrataste tootmisest Eestis:
Kuuldavasti olevat president K. Päts esile tõstnud Kr. Saare ettevõtmist "Tempo" mootorrataste tootmisel, mis andis lisa töökohti ja tootis Eestimaale vajalikku tarbekaupa. Kas nüüd sellest innustatuna või niisama suurest huvist, otsustas Vene tn. asunud pitsati ja grafeerimise firma "Perfekt" omanik J. Lään ehitada mootorjalgrattaid "Renard".
Mootorina kasutati 98ccm Sacsh`i. Töökoda asus Tallinnas, Kivimurru tn. 54. Aastal 1944 9. märtsi totaalses pommitamises hävis kogu töökoda. On säilinud raam nr.2, 1938.a., st. oli ka olemas nr.1 ja ehk 3, 4...? Mootorratas sarnanes samade aastate "Wandererile". Mõned sõlmed olid lihtsustatud. Raam, porilauad ja bensiinipaak värvitud mustaks ja kuldjoontega kaunistatud.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!