Kas etapiviisiliselt ehitatav helisüsteem on korraga valmivast kehvem?
Etappidena ehitatava helisüsteemi tulemus pole korraga valmivast sugugi kehvem. Pigem on selle kvaliteet isegi parem, sest siis on kuulajal aega ühe osaga harjuda ning teiste osade arendus sellest sõltuvalt paremini teha. Helikvaliteedile rõhuva süsteemi ehitamisel soovitame alustada võimalikult korralikest esikõlaritest, nende paigaldusest ja esiuste müraisolatsioonist (eeldades, et kõlarid paigaldatakse uksele), millele järgneb korralik juhtseade, võimendi ning bassikõlar.
Millise RMS-võimsusega võimendi(d) kannatab tavalisele autole paigaldada ilma olemasoleva generaatori vahetamist võimsama vastu ning selle eluiga oluliselt kahandamata?
Võimendi suurim võimalik võimsus sõltub auto generaatori võimsusest, auto elektrisüsteemi võimsusest, generaatori vanusest ja paljudest muudest pisidetailidest - ühest vastust siin kahjuks anda ei ole võimalik. Keskmise korraliku auto toimiv generaator (umbkaudse võimsusega 1000W/70A) suudab normaalsel kuulamisel (alla 120dB) toita umbes 500W RMS võimsusega võimendit.
Kui vedada autosse kõlarid, siis üks koht, kus kõlarite juhtmed on lähestikku, on maki taga väljavõtte juures. Kas seal mõjutab kuidagi helipilti ka ülekostuvus? Nii helijuhtmete omavahelisel kokkupuutumisel kui ka teiste autos paiknevate juhtmetega.
Alustame helipildi definitsiooniga: helipilt ehk kõlapilt (inglise sound, kõnekeeles saund) on helile, pillile, helisalvestisele, ansamblile jne iseloomulik, äratuntav kõla. Loomulikult muudavad erinevad häired heli kehvemaks, ent meil pole sellekohast praktikat, et kõlarisse läbi signaalikaablite jõudvad häired muudaks konkreetselt helipilti.
Millist kastiliiki eelistada SQ ehk sound quality süsteemi ehitades? Kinnist, inverter, bandbass või mõnda muud ning miks?
Sellele küsimusele ei saa konkreetset vastust anda, sest kõik oleneb sellest, kuidas helisüsteem on projekteeritud ja ehitatud. Algaja audioehitaja peaks oma helisüsteemi ehitama siiski kinnise kasti, sest see on kõige ühtlasema heliga, lihtne projekteerida ja kõige lihtsam ehitada.
Kui vajalik on kondensaator ühes korralikus heliehituses ja miks?
Kondensaatori vajadus sõltub süsteemi ülesehitusest, aga kui autosse on paigaldatud suurema võimsusega võimendi, eriti bassikõlari võimendi, mis kulutab palju energiat ning autol on tavaline happeaku, siis on kondensaator süsteemis hädavajalik. Kondensaatori tööpõhimõte autos on suure hetkelise voolutarbe puhul anda kiiresti võimendile/süsteemile elektrivoolu. Kondensaator annab akust kiiremini elektrivoolu välja, sest selle eritakistus on väiksem kui akul.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!