Mis tähtsust omab Volvo müük hiinlastele?
Volvo ost ei tähenda hiinlaste jaoks lihtsalt mingi tehnilise ja intellektuaalse know-how omandamist, vaid muudab ja laiendab oluliselt nende enda toodangu ekspordivõimalusi, arvavad kõrged autoametnikud. Hiinata ei maksa alahinnata, see riik on tegija juba täna, mitte alles 10-15 aasta pärast, nagu näib kõlavat üldine ülemaailmne arvamus.
Hiinal pole tehnilisest ja intellektuaalsest baasist mingit puudust. Euroopa ja USA autotootjatega on tehtud koostööd juba mitukümmend aastat ning paljud sealsed autotehased on näiteks Ühendriikide omadest vaat’ et moodsamaltki sisustatud, vahendab thetruthaboutcars. Ning Hiina autoturg kasvab aastas kolmekohaliste protsendinumbrite võrra. Eksport on samas aga pea olematu.
Nimelt on hiinlastel küll eurooplaste ja ameeriklastega mitmeid ühisettevõtteid ja –projekte, ent nende kõigi lepinguis seisab ka punkt selle kohta, et Hiina ei tohi toda toodangut riigist välja viia. Nüüd on aga Geelyl peagi Volvo ning sellest liidust mingeid taolisi kokkuleppeid enam küll oodata pole. Tee maailmasse on nüüd Hiina autotööstusel valla. Ning ega Volvo jää viimaseks, mis hiinlastele müüakse. Hummeri tehing küll ebaõnnestus, ent küll tekib veel võimalusi.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!