EuroNCAP’i esimene stabiilsuskontrollide kontroll paljastas tõe
Ning esimesena said noomida Subaru Impreza ja Alfa Romeo MiTo. Esimesele heideti ette ESP töö kogemata kombel välja lülitumist, ilma et sellest juhile teavitataks. Ent eks see on viga, mille Subaru suudab kiiresti parandada, et mitte kaotada uues, võibolla peagi juba kuuepallises tärnisüsteemis ühtegi potentsiaalset tähekest.
Sellele vaatamata läbisid kõik 40 esimesse katsegruppi kuulunud autod testid edukalt, vahendab Autocar. Testid ise kujutasid endast autode juhtimist robotiseeritult ja järsku rajavahetust kiirusel 80 km/h, et elektroonilise stabiilisuskontrolli efektiivsusest aimu saada.
Suurbritannias sooritatud esmakatsete lõpuks tõdeti ametlikult, et ESP ja muu taolise erinevaid rattaid vastavalt vajadusele ka ükshaaval erineva tugevusega pidurdada ning veojõudu peenelt ümber jagada suutvate süsteemidega varustatud autodel on 25 % madalam šanss surmaga lõppevasse avariisse sattuda. Ja saareriigis tähendab see juba 380 statistiliselt päästetud elu.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!