General Motors esitles mingit uut asja. On see auto?
Pisike kahekohaline ja kaherattaline EN-V on GM’i koostööprojekt Shanghai Automotive Industry Corporation’i ja Segwayga. Ning Shangai on selle sõiduvahendi või liikuri või mis iganes nimi sellele ka tulevikus kindlustub, esitluseks parimaid paiku. Selle linnastus elab oma 20 miljonit inimest ja liiklust iseloomustab kõige paremini sõnapaar ’kaos kuubis’!
Õigemini ongi see EN-V mõeldud otseselt Shanghai megalinna liikluse megaprobleeme lahendama. Aastaks 2030 peaks juba 60 % planeeti asustavatest inimestest elama linnades. EN-V suudab ka eriti tihedas keskkonnas manööverdada ja orienteeruda, vahetades teavet GPSi abil teiste omasugustega ning sättides seega oma trajektoori pidevalt ümber.
Taolises kapslis istuval inimesel endal võib orienteerumine niimoodi ikka täiesti sassi minna, kui masin aina uue teabe toel uusi teid pidi kihutab. Karta pole aga midagi, ka seda, et EN-V (mis kõlab nagu ’any way’ ehk iga tee või ’anyway’ ehk pseudoeestikeeli enivei!) millelegi otsa põrkaks. Lõbustuspargis ukerdavatest kummist perimeetriga liikuritest eristavad seda tundlikud sensorid ja kaamerad, mis avariidel juhtuda ei luba.
Liitiumioonakud lubavad sõita ühe laadimisega kuni 40 km kaugusele. EN-V on muuseas mullu aprillis näidatud ideeliikuri Segway Personal Urban Mobility and Accessibility edasiarendus ja kaunis vormistus. Olgugi, et kasutusel on süsinik, Lexan jm eksootilised kergmaterjalid, kaalub kogu värk pool tonni. Seda kõlab ühe kaherattalise kohta küll päris palju.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!