Viacomi ja YouTube'i tüli räpased tagamaad
Kasutajad laevad YouTube'i keskkonda minutis keskmiselt kahekümne nelja tunni jagu videoklippe. See sisaldab muidugi palju autoriõigusi rikkuvat materjali, mis meelitas The Walt Disney Company ja News Corporationi järel maailma suurima meediakontserni Viacom isegi YouTube'i kohtusse kaebama. Mis on aga selle võitluse peidetud mõõde?
Viacomi esindajad tõid väidetavalt ise YouTube'i keskkonda autoriõigusi rikkuvaid materjale, tegid kosmeetilisi kohendusi, et materjal tunduks varastatud, ja püüdsid oma tegevuse jälgi peita, et oleks põhjust tüli kiskuda. See toimus mitmeaastase perioodi jooksul ja Viacom palkas asja toimesaatmiseks tervelt 18 turundusagentuuri.
Sõjategevuse seisukohalt poleks mainitud taktikas midagi senikuulmatut. Kui YouTube suudab seda tõestada, jääb õigus ilmselt neile.
Viacom leidis YouTube'ist väidetavalt ca 150 000 näidet autoriõiguste rikkumisest ja nõuab kahjutasuks miljard dollarit. YouTube on rajatud sihilikult seaduserikkumist silmas pidades ja eesmärgiga sellest raha teenida, väidab Viacom.
Viacom üritas 2007. aastal muide YouTube'i ära osta, mõned kuud enne seda, kui kohtuasja alustas. Omanikuks sai hoopis Google, mis sõlmis tehingu väärtusega 1,65 miljardit dollarit.