TEST: Mitsubishi Outlander sai ulaka kutsunäo
Evo-stiilis helkiv trapets auto ninas annab Outlanderile klähviva koera näo, see peenike koonuprofiil ja esituled aga ka haikala pilgu. Outlanderi esiots ongi selle kõige iseloomukam osa. Tagumised tuled meenutavad veidi Lexuse vana RX’i omi ning salongi voolitud vormid millegi progressiivsega ei üllata.
Esiveolise auto saab ümarat nuppu keerates muuta kiirelt nelikveoliseks, mida näiteks Honda CR-V omanik teha ei saa. Viimane mõtleb juhi eest ise, Outlander on aga just tänu sellele valitsale kehvadel teedel, poris ja sodis mugavam ning kindlam kasutada. Outlanderi nelikvedu on sisuliselt 2001. a. EVO 7. peal karjääri alustanud AWC, mil kuni 40 % jõust läheb tagaratastesse (kui nupp on 4WD peal), asendis LOCK suunatakse tagatelge aga kuni 60% väändest.
Ökonoomse ja sujuva mineku tagab variaatorkast ning vedrustus, mis suudab olla nii mugav kui sportlik. Käike pole, ent midagi nende sarnast saab vahetada rooli taga olevate labadega, mille peamine funktsioon on mootoripöörete ülikõrgel hoidmine.
Mis aga sel põlvkonnal enneolematu, on auto ülimalt soliidne sisu. Salongis katab uhkelt õmmeldud nahk ka tagumisi uksi ning annab seni lihtsa plastiga leppima pidanud klientide meeltele hoopis uue naudingu. Kunagine kipakus on siit kindlasti kadunud. Ja mis kõigile klientidele meeldima peaks, on diiselmootori ja automaatkasti kombinatsioon.
Tagumisel istmel on endiselt kuninglikult pea ja põlveruumi. Kõige tagumine „istmerida“ kujutab endast sisuliselt traadist karkassile pingule tõmmatud riiet, kus suudavad istuda küll vaid mudilased. Nii et see on rohkem müügiargument kui tõeliselt vajalik lisand. Mõnus on aga pakiruumi luuk, mille alaserv, olgugi peenike, avaneb individuaalselt.
Korraliku tümmi tagab uhke helisüsteem firmalt Rockford Fosgate, mille logo ja pakiruumis paiknev bassikõlar näevad igal juhul väga popid ja noortepärased välja. Kõik mittevajaliku saab käest ära panna, kuna panipaikade puudust ka pole.
Outlander on omamoodi kõige mittemaavälisema auraga linnamaastur tänasel turul üldse. See on lihtne auto, mis palju emotsioone ei tekita, ent pakub väga viisakat, kuigi äärmiselt tagasihoidliku näoga salongi, ohtralt ruumi, tänu sellele nelikveo reguleerimise nupule kindlust kehvadel teedel ja tarmukat nägu.
Viimane suudab auto igava üldnoodi vastu aga ootamatult edukalt võidelda. Outlanderil on tõesti nüüd omapärane Evo-look. Subaru Forester on sellest küll maastikusuutlikum, ent kitsam ja prostam. Mitsubishil on seega õnnestunud Outlanderile uut sära anda, kuigi seda oleks võinud ehk veelgi julgemalt teha.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!