Superauto? Jah! Aga 800 hj superbuss? Muidugi!!!
23 reisijale mõeldud superbuss näeb välja nagu pikendatud kerega superautolimusiin. Ning selle salongi lubab Superbus Project’i kallal töötav meeskond ka hulga luksust ja šikki. Sest miks ei taha inimesed autodest ühistransporti suunduda? Kuna viimane on aeglane, kole, ebaviisakas ja teinekord koguni haisev. Kõige selle plaanib superbuss kõrvale jätta, näidata enda kõrval hoopis autosid nõrkade, mõttetute ja ebaseksikalt poolkõvadena.
Kas pole tore bussi ronimise asemel siseneda hoopis ühest kuueteistkümnest taeva suunas avanevast tiibuksest? Siseneda superbussis reisivate inimeste sekti. Liitiumpolümeerakud annavad energiat elektrimootoritele, mille nominaalvõimsus on 400 hj, ent maksimaalne jõud poole suurem – 800 hj! Ahjaa – see pole loomulikult linnaliinibuss, vaid maanteedele mõeldud tegelane.
Iga uksepaari all on kaks vastakuti asetsevat diivanit, mille keskel on ruumi ka töö tegemiseks. Süsinikust kere salong on polsterdatud parimal luksuauto viisil ja ka selle teenuse kliendid on tegelikult taolise sõiduvahendi seltskond. Nimelt puudub superbussil Hollandi üliõpilaste nägemuses marsruut. Selle asemel saavad bussi istme soetanud isikud anda sõnumi vms. teada oma soovist kusagil peale hüpata ning kusagil mujal maha astuda. Superbussi superarvuti raalib pidevalt välja absoluutselt parima ja lühima tee erinevate klientide erinevate vajaduste vahel, nii et kõik rahule ja graafikusse jääksid.
Superbussi projekti juhib esimene hollandlasest astronaut, Delfti ülikooli professor Wubbo Ockels, BMW Williams F1 tiimi kogemusega aerodünaamik dr. Antonia Terzi ning maailma kiireima päikeseenergial liikuva auto NUNA 3 meeskonnas teadmisi kogunud Joris Melkert. Nii et seltskond on vähemalt sama super kui nendelt piltidelt vastu vaatav buss ise.
Kus on aga selle superbussi superturg? Arendajate meelest on see loomulikult Dubai. Projektil näib ka tõsi päris taga olevat, kuna peagi valmib esimene korralik prototüüp. Kui Dubai autopargis ringi vaadata, siis ei näi taolise transpordivahendi juurutamine tolles regioonis enam sugugi utoopiline.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!