Google loodab ülipopulaarsesse Gmaili e-kirjavahetuse keskkonda lisatud Buzz-rakenduse abil konkureerivatest sotsiaalvõrkudest paljud kasutajad üle meelitada, sest mugav on ju samas kohas korraga G-kirjadega tegeleda ja sotsiaalmeediat tarbida.

Google pidi isikliku infoga seotud turvariskide tõttu Buzzi kohe pärast avamist natuke kohendama ning oli varmas tunnistama, et stardipauk tuli kiirustades. Seetõttu kõlab üllatavalt, et Buzz oli eelnevalt töös juba neli aastat. Eriti kuna G-maja inimestel oli tänu Orkutile sotsiaalvõrgu loomisega juba kogemusi.

Gmaili ja Buzzi tootejuht Todd Jackson seletas intervjuus Techradarile, et tegemist pole siiski nelja aasta pikkuse katkematu protsessiga.

"Me teostame Gmailis palju projekte, vahel saame tulemusi ja vahel ei, ja vahel siis naaseme hiljem samade projektide juurde. Tihti alustame projekti mitu korda, enne kui jõuame tulemusteni, mis tõesti meeldivad. See on osa meie kordamise filosoofiast."

Kuidas Buzz üldse tekkis? "Meid huvitas algupäraselt kõige rohkem see, et meil oli Gmailis reaalajas suhtlemise võimalus ja me tahtsime, et inimesed võiks tšättides staatuse kohta sõnumeid saata. Järgmine loogiline samm oli tahta, et inimesed saaks staatusesõnumitele vastata, sest enne Buzzi see võimalus puudus. Varaste eksperimentide seas oli alustada staatusesõnumite põhjal vestlusi."

Buzzi juurde naasmine tuli peamiselt Gmaili JavaScripti arhitektuuri täieliku ümberkirjutamise tõttu, mis võimaldas tegeleda korraga enamate projektidega.

Jackson nõustub kasutajate ja ajakirjanike seas levinud üldise hoiakuga, et Google'i uus sotsiaalvõrk pole veel leidnud oma kohta päikese all. "Me töötame sellega kogu aeg ja lisame uusi võimalusi. Meie visioon on luua sellest väga tähtis suhtlemisvahend!"