Pühaduse teotus? BMW muutub esiveoliseks
BMW juht Norbert Reithofer teatas nimelt eile peetud pressikonverentsil, et plaan umbes Mini formaadis autosid ka BMW nime all disainida, on reaalne ning asi selles osas otsustatud. Ning see mudel saabki nö. saatuslikuks äraandjaks, mis annab käe kuradile – esitelje veoteljeks. Seni pisim BMW ehk 1. seeria on kenasti tagaveoline ning seetõttu unikaalne ja kiidetud. Millest siis nüüd selline suunamuutus? Asi on rahas?
Tegelikult on asi vist rohkem selle tulevase nö. 0. seeria BMW formaadis. See on lihtsalt niivõrd pisike, et esiveoline modifikatsioon on loogilisem. Kui just mootorit taha ei vii. See aga mõjuks kehvasti auto praktilisusele, ent mida pisem sõiduk, seda olulisem on iga kaotatud pakiruumi-detsiliiter.
BMW 0. seeria astub otseseks konkurendiks äsja Genfis esitletud Audi A1 vastu. Sest ei saa ju olla olukorda, kus BMW’l midagi Audile või vastupidi konkureerima sättida ei saakski. Uue mudeli platvormi hakkab kasutama ka tuleviku Mini tooteskond ning seda on võimalik ka nelikveoliseks ehitada.
Esiveolistele BMW’dele põhja andev platvorm peaks debüteerima 2013. a. Mini Cooperil. Ning seejärel minema kasutusse enam kui 20 erineval mudelil, kinnitas BMW boss. Kui arvestada, millise eeskujuliku, otse kardiliku juhitavusega on Mini tooted, pole tagavedu vist tarvis taga nutma hakatagi.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!