Linnakiiruse langetamist 50 km/h'lt 40 peale pooldab vaevalt viiendik
Mäletatavasti sai nõukogude võimu ajal kihutada keset linna suisa 60 km/h. Vabas Eesti ajal on see piir 50 km/h. Ning nüüd, mil riik on eriti vaba, levib plaan langetada see veelgi madalamale. Küsitluses osalenud tuhatkonnast inimesest oli taolise plaaniga nõus vaid 17,5 %.
Liiklusspetside sõnul vähendaks 10 km/h osas piirkiiruse langetamine õnnetusi viiendiku võrra. Ent paraku on sellise seadusega nõus ka vaid viiendik juhtidest. Et selles veelgi veenduda, on Tallinna Linnavalitsus ka ise rahvaküsitklust läbi viimas, millest saab osa võtta 3.-9. mail.
Viimasel viiel aastal on Eestis liiklusõnnetuste tagajärjel elu kaotanud keskmiselt 60–80 jalakäijat aastas, seega ligikaudu kolmandik kõigist liiklusõnnetuste ohvritest, teatas Raepress. Igast viiest jalakäijale otsasõidust neli juhtub asulasisesel tänaval, õuealal või parklas. Eriti terav on probleem suuremates linnades, eelkõige Tallinnas ja Tartus, kus iga miljoni läbisõidetud autokilomeetri kohta hukkub või saab vigastada 4–5 korda rohkem jalakäijaid kui mujal Eestis.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!