Elektri- ja hübriidautode suurimaks probleemiks on vooluallikad. Seni ei ole suudetud valmistada unistuste akut, sellist, mis oleks kerge, vastupidav ja suudaks säilitada vaid elektri jõul pikkade vahemaade läbimiseks vajaliku hulga voolu. Inglismaa ülikooli teadlased loodavad, et on jõudnud üheni võimalikest lahendustest — voolu tuleb säilitama panna auto kere, kirjutab
.

Et uurida, kas ja kuidas on selline mõte teostatav, on ülikooli teadlased asunud tegema koostööd Rootsi autotootja Volvo ja Euroopa Liiduga. Käivitatud on üle 60 miljoni krooni maksev projekt arendamaks edasi Imperialis juba loodud ja patenteeritud prototüüpmaterjali. Projekti eesmärgiks on luua tõeline autoehitajate unistuste materjal, selline, mis oleks piisavalt kerge ja vastupidav, et sobida autokere ehitamiseks, ning suudaks samas säilitada piisava hulga energiat, et käitada elektrimootoreid.

Teadlased loodavad, et lisaks autodele saavad vajaliku vooluhulga oma korpusesse talletada ka mitmed praegu akusid kasutavad elektroonikaseadmed. “Usume, et tulevikuautole annavad tänu sellele uuele materjalile energiat tema katus, mootorikate ja isegi uksed,” ütleb Dr Emile Greenhalgh Imperial College’i aeronautika teaduskonnast.

“Isegi auto satelliitnavigatsiooniseadmed võiksid vajaliku voolu talletada oma korpuses. Sellega materjali kasutusvõimalused aga ei lõpe. Kuna kogukat akut ei ole enam tarvis, on võimalik, et tulevikus saab kasutada krediitkaardipaksuseid mobiiltelefone või oma korpust vooluallikana kasutavaid sülearvuteid, mida pole seetõttu tarvis nii tihti laadida. Oleme projektiga alles esimeses faasis ja käia on veel pikk tee, aga usume, et meie komposiitmaterjal on paljulubav.”

Projekti esimeses faasis plaanitakse uudset materjali katsetada auto pakiruumis. Komposiitmaterjalist valmistatakse varuratta koht ning kinnitatakse see testimiseks mõnele Volvo  prototüübile. Teadlased usuvad, et see võib vähendada elektrimootorite käitamiseks vajalike akude arvu ja vähendada auto kaalu koguni 15 protsenti. Uus materjal on valmistatud süsinikkiust ja polümeerkummist ning suudab voolu talletada ning vabastada kiiremini kui praegu kasutusel olevad akud. Akude laadimine ja nende tühjaks laadimine võtab vähem aega kui praegu.

Esialgsete plaanide kohaselt saab uut materjali kasutavaid tulevikuautosid laadida vooluvõrgust. Samuti uuritakse, kuidas saaks kasutada uudse vooluallika laadimiseks pidurdamisel vabanevat energiat. Olemasoleva materjali energiamahutavuse suurendamiseks plaanivad teadlased kasutada nanotehnoloogiat. Materjali pinnale tahetakse kasvatada nanotorusid, et pindala oleks suurem. See peaks hästi mõjuma ka materjali mehaanilistele omadustele.