Milline on kõige naiselikum auto?
Lapsest peale tean, et lehm on nais- ja hobune meessoost. Just nagu koer on mees ning kass mõistagi neiu. Lihtne ja loogiline. Autodega, paraku, see sott nii selge pole. Auto peab nimelt kujutama kõike ja korraga, ei tohi jätta ühegi inimese ühelegi meeleerutusnupule vajutamata. Auto peab olema nii naine kui mees.
Autodisainerid räägivad sageli, et auto peab olema eest pigem maskuliinne, mis nende definitsioonis tähendab siis agressiivset, teravaloomulist ja kurja, tagant aga feminiinne, mille all peetakse silmas rahulikumat, ümaramat, aga ka võrgutavamat, peaaegu seksuaalset look’i. Kumbki poolus ei tohiks aga jääda ülemäära domineerima, et feng shui hapuks ei läheks ning mõni inimene end armunu asemel hoopis solvatuna tunneks.
Pidevalt räägitakse siiski naisteautodest, kusjuures meesteauto silti kleebitakse külge oluliselt vähem. Hiljuti testitud Citroën C3 oma ümara ja nunnu olemisega on enamike meelest tüüpiline naisteauto. Ei usu, et keegi seda meesteautoks peaks, pigem siis juba lihtsalt autoks. Meesteautoks arvatakse midagi liiga võimast, liiga kiiret, isegi rohmakat ja nelikveolist. Mees sõidab ikka BMW X5’ga, naine aga X1’ga, eks. Lihtsustatult on asi kindlasti nii.
Hispaania keeles on auto – el automobile – naissoost, saksa keeles – das Auto – koguni kesksoost. Inglisegi keeles kutsutakse autot pigem temakeseks, eriti kui sellele uhkustavalt viidatakse – Ain’t she a beauty, eh?! Mis soost on auto aga eesti keeles?
Naiselikuks võib kuuldavasti iga sõiduki muuta ka siis, kui tegu tõelise matšomajakaga nagu vahutava suuga võimas kastikas Dodge Ram. See tuleb värvida lihtsalt roosaks! Samuti vajub isegi Volkswageni uue ja ümmarguse Põrnika ehk New Beetle’i peale teatava tuuningu tagajärjel nunnumeeter rahulikult nulli.
Mis teeb sinu meelest auto naiselikuks? Äkki hoopis selle nimi? Või on sõiduvahendite taoliste epiteetidega pommitamine lihtsalt üks turunduslik möla? Kasuta sellest kõigest mõtisklemiseks kommentaariumi!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!