Tuleviku taevais põrisevad diiselhelikopterid
„Diiselmootori areng on küps helikopteritesse kolimiseks,“ kommenteeris Eurocopteri keskkonnaküsimuste pealik Oliver Jouis Wired’ile. Autonduses on diislid kõvasti kanda kinnitamas ning paljuski bensiinimootoritest ees. Audi on oma diiselmootoritega võitnud koguni Le Mans’i kestvussõite. Igapäevaelus avaldub diisli triumf argiautode väga madalas kütusekulus, ent samal ajal sitkes väändemomendis.
„Konkreetne kütusesääst ulatub umbes 40 protsendini,“ kommenteeris Jouis helikopterite diisliperspektiivi. Diisli eeliseks on ka see, et taoliste mootorite tõhusus ei hakka lennukõrguse kasvades kahanema nagu kütusemaiastel turbiinidel, kuna hõredamas õhus tuleb appi turbo. Et need aga ikka lennumasinatesse jõuaks, tuleb veel mootorite kaalu langetamisega tegeleda.
Ise Eurocopteril diiselmootoreid tootma plaanis hakata ei ole, vaid kasutada juba mõne olemasoleva mootorispetsialisti teadmisi ja praktikat. Auto- ja mootoritootjatega läbirääkimised juba käivad, kuna lõpuks on diiselagregaadid turbiinidest ka oluliselt soodsamad.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!