TEST: Auto, mille ökonoomsus ajab lausa vihale!
Umbes sellised tunded tekkisid Volvo säästlike autode seeriasse DRIVe kuuluva mahuka universaalkerega V70’ga sõites. Kes üht taolist tee peal näinud, teab, kui suur ja lahmakas too elegantne kast on. See peaaegu viis meetrit pikk ja üle 1600 kg kaaluv praktilisuse postament vajaks lennukaks liikumiseks ju ometi mõnd võimast ning suurt mootorit?
Tuleb välja, et ei vaja. DRIVe mudeli ninasse on eksinud üksnes 1,6-liitrine diiselmootor, mis arendab 80 kW ning paiskab õhku keskmiselt vaid 129 g CO2/km. Tundub ju täielik absurd? Jah, mootorid muutuvad väiksemateks ja võimsamateks, ent päris nalja pole ka mõtet tulla tegema. Vaadatagu enne ikkagi, mis klassi masin see V70 on, eks!?
Nüüd juba Eestiski müügil olevad DRIVe mudelid mõjuvad meie inimestele kahtlemata kummaliselt. 1,6-liitrine mootor kõlab ikka nirult küll ja Volvo müügimehed peavad kliente suisa nööbist tirides prooviautodesse katsesõitudele sikutama, kuna ise keegi nõnda pisikese agregaadiga pereuniversaali ei usu. Taolisele proovisõidule on aga juba mitmedki positiivsed otsused järgnenud ning eestimaalased au ja uhkusega 1,6-liitrise Volvo V70 soetanud.
Luksuslikult varustatud, skandinaavialiku äärmiselt minimalistliku ja šiki sisustuse (Volvo S80/V70 armatuurlaua lihtne vorm on üks kenamaid üldse) foonil muutub 1,6-liitrine diisel veel eriti kontrasteks, ent kiviaegsete arusaamadega ei maksa end lollitada – see ongi tegelikult see mootor, mida te vajate! See suudab autot päris vilkalt liigutada, kellelegi te jalgu ei jää ning maanteel möödasõitude sooritamiseks jätkub väänet küllaga.
V70 DRIVe võtab alguses veidi harjumist, kuna sel on vaid viiekäiguline manuaalkast. Ajal, mil kuus käiku on normiks ning säästusõitjad linnakiirustel sageli viiendaga vuravad, näib seda päris vähe, eks? Jälle vale. Need viis käiku on suhteliselt pikad nagu vanadel autodel, nii et linnas ei pea kolmandast kõrgemat eriti valimagi. Kui seda siiski teha võiks, süttib tablool soovitav nool.
Paberil on V70 DRIVe’i keskmine kütusekulu 4,9 l/100 km ning mul ei jää üle muud, kui seda uskuda. Maanteel sõites sain tulemuseks kenasti madalama näitaja, nii et ometi kord saab seista silmitsi kütusekuluteabega, mis ka reaalselt paika peab. Kütusepaak on sel autol aga ikkagi 70-liitrine nagu kõikidel teistel, ka näiteks 3-liitrise 285 hj nelikveolise variandi puhul. Mis tähendab, et 1400 km ühe tankimisega läbida ei ole probleem. Meenutagem veelkord, et tegu pole mingi pisikese ökopunni, vaid suure ja esindusliku universaaliga, kus ruumi viiele ja nende kõikide kõikidele asjadele.
Volvo DRIVe perekonda kuuluvad veel C30 (keskmine kütusekulu 3,9 l/100 km ning CO2 pääst 104 g/km), S40 (3,9&104), V50 (3,9&104), S80 (4,9&129), XC60 (6,0&159) ja XC70 (6,0&129). Viimastel – linnamaasturitel – on nii madalat kulu keerukam saavutada, sõiduautodel tuleb see vaevata kätte. Ning ega Volvo ole ainuke – säästumudelite read on ette näidata juba pea kõigil tootjatel. Esinduslikel Volvodel näib hinna ja kvaliteedi ning lubatud madala kütusekulu suhe enim paigas olevat.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!