PILDID: Kas see on siis tõesti maailma kõige koledam auto?
Koos SsangYongi, iseäranis selle mikrobussi Rodiuse (ehk Urodiusega) paigutab nii autopress kui –klient Azteki kõige kentsakama kujustusega sõiduvahendite esirinda. Azteki enam ei toodeta, 2007. a. müüdi seda üksnes 25 tükki ning Pontiac on kogu täiega ajaloo annaalidesse saadetud. SsangYong on aga tõesti tolle omapärase disainisuuna justkui üle võtnud, eriti sarnases vaimus loodi näiteks ju kasvõi mudel nimega Actyon.
2001. a. ilmavalgust näinud Aztek on tegelikult üks väga praktiline, ruumikas ning ohtrate salongi ümbersättimise võimalustega masin, mille pehme vedrustus tagab ka mõnusa sõidu. See oli üks esimesi nn. crossover-tüüpi sõidukeid ehk mahtur, mis püüdis ühendada maasturi võimekuse mahtuniversaali praktilisuse. Kogu eksperiment, mida GM nimetas AAV ehk All Activity Vehicle, kukkus lihtsalt paljude jaoks vulgaarselt välja.
Nii mõnedki tunnevad end Wayne Cherry kujustatud Azteki nähes kindlasti solvatuna, teised peavad seda viisakalt kergelt futuristlikuks, mis tähenda lahtiseletatuna, et küll aeg arusaamatule asjale mingi põhjenduse paika loksutab. Nagu omaaegsest USA autosaate testiloostki näha, meeldib see kõige rohkem inimestele, kellel on kõige imelikum soeng ja kõige suuremad T-särgid!
Kui julged, vaata ka Pontiac Azteki erinevaid aspekte kujutavat pildigaleriid. Allpool vasta aga lõpetuseks ka küsimusele, kas Aztek on siis nii suur peletis, et taolise kohtlemise ära teeninud!
Azteki pakuti nii esi- kui nelikveolisena ning see ehitati mahtuniversaali Montana lühendatud platvormile. 3,4-liitrine V6 arendas 185 hj, 100 km/h saabus umbes 9,5 sekundiga. Keeruka kujuga ahtris avaneb tagaluuk kahes osas, pakiruumis on kõvasti kauba organiseerimise võimalusi, sh. 180 kg kandevõimega autost eemaldatav ratastel käru (soovi korral) Tagumised istmed saab lasta alla ning voltida vastu esimesi üles või vanaaegsete mahtuniversaalide kombel sootuks eemaldada.
Aztekis on veel palju lõbusat: käetoe asemel esiistmete vahel paikneb näiteks käepidemega varustatud täismõõdus autokülmik, mis toimib loomulikult ka tavalise panipaigana, pakiruumi seinal on dubleeritud muusikakeskuse juhtnupud, et auto taga, luuk lahti, mõnus reivida ja pidu panna. Rääkimata, muidugi, sellest, kui mõnus ja mugav on see auto telgiks ehitada!
Vanemad inimesed arvasid, et taoline disain läheb kindlasti peale noortele. Noored ei saanud aga valdavalt üldse aru, millega tegu. Kas see on mõnitamine? Või siiski midagi kosmilist? Igatahes on Azteki omanikering täna peamiselt andunud friikidest koosnev ning ka mina hakkan nüüd raha koguma, et Eestisse taoline draakon ära tuua. Mis see siis olgu, et üks inetu pardipoeg niimoodi pähe saab!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!