Sotsiaalvõrgustikud on naiste vastavat himu isegi suurendanud, sest ühendavad nii suhtlemisvõimalused kui rakendused, mille kaudu kerge vaevaga mängima asuda.

Asi on muutunud nii kriitiliseks, et näiteks Facebookis on tekkinud paljuliikmelised kogukonnad, mis paluvad, et kaaslased lõpetaks oma mängudes kogutud saavutuste teemalised postitused laiale ringile (sh grupp "I dont care about your farm, or your fish, or your park, or your mafia!!!" jt).

Mitmesuguseid menukaid sotsiaalmänge ("Bejeweled", "Plants vs Zombies", "Peggle") tootev PopCap Games uuriski hiljuti täpsemalt, et kes ja kui palju mängib.

Uuringus osales 5000 inimest Suurbritanniast ja USAst, enamik täisealised, mille põhjal valmis ridamisi statistikat ja järeldusi; kuni selleni, et kahes riigis on kokku sada miljonit inimest, kes regulaarselt sotsiaalmänge tarbivad.

Igaks juhuks täpsustame, et tegemist on tavaliste lihtsa ülesehistusega videomängudega, aga sihtgruppi kuuluvad inimesed, kellel puuduvad energia, oskused või soov videomängudega nende traditsioonilises vormis tegeleda. Seda gruppi iseloomustab tavaliselt levinud ingliskeelne termin casual

Tulemuste juurde.

Taust:

* Naisi on rohkem kui mehi, USAs suhtega 55/45 ja Suurbritannias isegi 60/40.

* Keskmine vanus on ameeriklastel 48, brittidel 38.

* Üle-viiekümneseid sotsiaalmängude sõpru on ameeriklaste seas 46% ja brittide hulgas 23%.

* Ainult 6 protsenti sotsiaalmängude kasutajatest on alla 21.

* 41 protsenti sotsiaalmängijatest töötavad täiskoormusega, 13 onpensionil ja 11 kodused.

* Vähem kui pooled uuringus osalenud ameeriklastest omavad ülikoolikraadi.

Pühendumus:

* 95% tunnistas, et mängivad mitu korda nädalas, kaks kolmandikku isegi vähemalt korra päevas.

* 38 protsenti naistest mängivad mitu korda päeva jooksul, meestest 29%.

* Üle 60 protsendi mängib korraga üle poole tunni, 10% isegi korragaüle kolme tunni. Igal kolmandal on see aeg viimase kolme kuugakasvanud; 10% vastas ka, et vähenenud.

Täpsem tegevus:

* Naised mängivad rohkem tõenäoliselt koos reaalelu-tuttavatega (68%, meeste tulemus 56%) ja sugulastega (46% meeste 29 vastu).

* Tervelt 83 protsenti sotsiaalmängumaanidest teeb seda Facebooki keskkonnas, 24 protsenti MySpace'is. 

* 28 protsenti on kulutanud mängus virtuaalkraami ostmisele reaalset raha.

* 49% saabubki sotsiaalvõrgu saidile puhtalt selleks, et mängida.

* Populaarseimad mängud on "Farmville", "Bejeweled", "Texas Hold' em Poker" ja "Cafe World".

Hüpoteetiline "keskmine sotsiaalmängude kasutaja" on seega 43aastane naine! Mitmed saidid on kasutanud seda ka vastava uudise pealkirjana.