16.02.2010, 14:00
ANNA TEADA: Automaatkastiga autos on vasaku jalaga pidurdamine ohtlik?
FOTO:
Autos, kus käike vahetatakse käsitsi, on juhi kahe jala jaoks põrandal kolm pedaal. Parem ikka gaas ja vasak sidur ning keskmine pidur, mida opereeritakse parema jalaga, kui te pole just rallisõitja. Automaatkastiga autos on aga vaid kaks pedaali ning nii mõnedki vajutavad vasakut vasaku jalaga. On see ohtlik?
Mõni autoasjatundja nagu näiteks briti lehes Telegraph arvamust avaldav spetsialist hüüdnimega Honest John, soovitabki kasutada kahte pedaali kahe jalaga. See näib ühelt poolt tõesti loogiline ning äkkpidurdusel kaob sel juhul ära vajadus gaasijalaga vehkida, kui vasak alati pidurdamisvalmis. Või tuleks vasak jalg kaasata üksnes äkkpidurdamisel?
Eks kõik ole koordinatsiooni küsimus. Mulle isiklikult näiteks tundub vasaku jalaga pidurdamine pigem ohtlik, kuna jalg pole taolise tundliku käitumisega harjunud ning iga sellisel viisil kiiruse vähendamine osutub ehmatavaks äkkpidurduseks. Ning kui vasaku kaasamisele mõtlemagi hakata, võivad jalad pedaalide jagamisel hoopis sõlme minna.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!