Nad saavad mõistagi aru, et rumal oleks püüda lüüa suurt kurja Facebooki otse selle liivakastis, sidudes Buzzi oma Gmaili ja Google Maps teenustega. See avanebki otse e-posti keskkonnas, kutsudes kirjutama (teate küll: status update), sõprade postitusi lugema ja neile reageerima ning muidugi kõiksugu materjale laiali jagama.

Google näeb otseseima rivaalina 2004. aastal startinud Facebooki, millel on praeguseks juba ligi 400 miljonit kasutajat. Buzzi tegijatel jääb üle loota, et umbes 170 miljonit praegust Gmaili kasutajat jäävad e-kirjadega tegelemise kõrval kohe mugavalt ka sotsiaalvõrgundust arendama ega lahku. Kuna keskkond näeb esimeste piltide põhjal välja üsna Facebooki sarnane ja pakub piisavalt huvitavaid võimalusi ka mobiilikasutajatele, siis võib plaan tõesti ära tasuda. Esialgu on töös ainult Androidi seadmetele mõeldud rakendus.

Rivaal Yahoo! pakub juba hetkel midagi sarnast: võimalust näha Yahoo! Maili keskkonnas täiendusi Twitteri ja Flickri sarnastelt saitidelt. Ka Buzzi kasutajad saavad sellega liita oma Twitteri, Flickri, Picasa ja Google Readeri kontod. Asi seostub Google Mapsiga nii, et tarkvara uurib välja kasutaja geograafilise asukoha ja lisab selle postitustele.

Buzzist saabunud sõnumid kannavad vastavat logo ja potsatavad mugavalt otse Gmaili postkasti, mis pole muidugi konkurentidega võrreldes midagi uut. Otsimootoritele hakkavad end näitama aga vaid avalikud postitused. Need lisanduvad ka rakenduse Google Places infovoogu.

Ei üllata, et konkurentidelt võimalusi on laenatud. Nt Twitteri kombel saab huvitavaid isikuid jälgida (follow), nende postitusi Facebooki kombel aga kiita (like). Buzz ka soovitab postitusi, inimestelt, keda peab sulle meeldivaks.

Google Buzzi tootejuht Todd Jackson kirjeldas seda pressiüritusel "täiesti uue maailmana Gmaili sees", millega on kerge nõustuda ja selle plusse näha. Siiski on arusaamatu, miks ettevõte ei keskendu rohkem ka Orkuti arendamisele.

Google omab ja hoiab käigus muidugi ka Orkutit, millel on Wikipedia andmetel hetkel 100 miljonit aktiivset kasutajat. Selle kasutajad on 2009. a detsembri seisuga valdavalt brasiillased (51,09%), indialased (20,02%) ja USA elanikud (17,28%).

Google tõi hiljuti välja veel ühe sotsvõrgustikku meenutava teenuse. Google Wave seob e-posti- ja kiirsõnumivahetuse (instant messaging) ning võimaluse mitmekesi reaalajas dokumentide kallal askeldada.

G-maja näeb Buzzi suurima trumbina veebisisu korrastamist tähtsuse põhjal. See on firma üks eesmärk ju pea kõiges, mida nad teevad.

Kuna sa oled nii vapralt pika uudise korraga läbi lugenud, premeeri end ingliskeelse juutuubivideoga Buzzi tegijatelt.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena