Päris nii uhke kui uus Sorento ja peagi saabuv Sportage see veel pole. Tegemist on ikkagi nn. facelift’iga, mille käigus auto uute pereliikmetega paremini kokku sobitumiseks kergelt retušeeritud. Ega siin midagi otseselt silma ei torka, ent kui otsima hakata, siis leiab auto ninast veidi dünaamilisemaks muutunud esilaternate vahelt uue Kia margivõre, mis on kena ja lihtne: otsekui beebi kaks suurt piimahammast keset suud ja margi ovaalse logoga kõrisõlm nende vahelt välja paistmas.

90 hj 1,4 CVVT bensiinimootori ja manuaalkastiga versiooni hinnad algavad momendil 199.900.- kroonist. Selle raha eest saab soodushinnaga värske Renault Fluence’i esindusliku sedaani või 75 hj 1,4 MPI bensiinimootoriga Škoda Octavia Touri. Viimasele pakutakse aga garantiiks vaid neli aastat, mis on peaaegu poole vähem kui Kia nimetatav seitsmeaastane julgeolek.

7 aastat on ju kõva sõna küll. Mõtle näiteks, mida tegid Sina 7 aastat tagasi? Mina küll esimese hetkega meenutada ei suuda... Ent – see 7 aastat või 150 000 km käib siiski jõuülekandesüsteemi kohta ning seitsme aastaga saab see 150 000 km ühe lihtsa pereauto omanikul küll juba ammugi täis. Täisgarantiigi on aga Škoda omast pikem ehk 150 000 km või viis aastat.

Väidetavalt on uuenenud Cee’d_SW jõuallikate keskmine kütusekulu senisest madalam, ent kümnekraadises pakases ning tuliuue autoga pole seda võimalik kontrollida. Tuleb lihtsalt uskuda, et see nii ka on ning 1,4 CVVT tarbibki keskmiselt 6,1 ning 1,6 CDRi 90 hj diiselmootor 4,5 liitrit kütust 100 km läbimiseks.

Ka juhitavust ei pane libedal tänaval ning trassil liikudes piisavalt proovile. Vedrustus on Cee’d_SW’l mugav kui tee on sile, krobelisel kattel hakkab ka klobinat kostuma ning ninaots veidi rappuma. Ruumi on autos küllaga nii ees kui taga. Kuna uuema ilme on saanud ka keskkonsool, ulatab auto end juhile sõbralikumalt ja seltsivamalt kätte, pakub erinevate valitsatega justkui kätt pigistuseks välja. Õigupoolest on muutunud nuppe ikka väga vähe, roolile toodud klahvid ning rool ise paistavad sellistena enim silma.

Sõna ’seed’ on eesti keeles seeme ja see Cee’d on ka nagu seeme, millest hakkavad võrsuma tulevased innovaatilised Kiad. Sest nii kena kui kõik siin ka ei paista, puudub innovatsioon. Kõik on lihtne ja arusaadav ning ammunähtud. Näo ja teoga on nüüdseks asi korras ning kui vaadata uut Sorentot ja tulevast Sportage’it, kuldab konkreetne ja terviklik margidisain 21. sajandi Kiasid aina heldemalt. Seniks on Cee’d_CW väha hea ja praktiline ning lihtne universaalkerega pereauto. Kui välimus meeldib, siis hind jm näitajad ostust tagasi hoida ei suuda.

Hinnakirja, täpse varustuse ning tehnilise teabega saad tutvuda SIIN!