Paberimäärimist jätkub veel veebruari keskpaigani, vahendab Autocar. Uue ettevõtte nimeks on Saab Spyker Automobiles. Spyker annab Saabi eest General Motorsile kohe 50 miljonit dollarit, 15. juunil aga 25 miljonit veel. Spyker teatas, et on oma krediiti laiendanud 150 miljonini ning võtnud tehingu finantseerimiseks veel terve hulga laene. Rootsi riik garanteeribki 400 miljoni euro suuruse laenu Euroopa Investeerimispangalt.

GM jätab enesele 326 miljoni suuruse osa Saabist, mis suurt hääleõigust ei anna, ent tagab juurdepääsu tulevikus loodetava kasumi jagamisele.

"Oleme loomulikult väga elevil Saabi arendamise suhtes. Eesmärgiks on muuta mark ise kasumlikuks ja see pole mingi lihtne ettevõtmine. Kuid teostatav," kinnitas Spykeri juht Victor Muller peale tehingu avalikustamist.

Uus Saab 9-5 ning 9-3 pannakse kokku endiselt Rootsis Trollhättanis asuvas tehases. Linnamaastureid 9-4X komplekteeritakse edasi General Motorsi Mehhikos asuvas käitises.

Vaid veidi aega tagasi Saabist lahkunud esimees Jan-Åke Jonsson, kes oli ettevõtte palgal olnud alates 1973. aastast, ennistatakse kokkuleppega koheselt enda ametipostile tagasi. Tehingule halba mainet toonud Vene pankur Vladimir Antonov müüski oma ektsiad Spykeri juhi Victor Mulleriga seotud firmale.

Kõik läks lõpuks nagu muinasjutus. Suur segadus ja igapäevane spekuleerimine on lõpuks ometi läbi. Nüüd jääb veel üle loota, et uus Saab 9-5 autoturul kõvasti skooriks ning Saabi kauaoodatult 21. sajandisse transpordiks.