Kui sa tahaks rahvusvahelise haardega netipoes digiraamatuid müüa, kui palju sulle meeldiks poele anda, et nad olid nii tublid ja leiutasid asjade levitamiseks uue kanali? Ah et edukaks osutnud App Store'i mobiilirakenduste poe eeskujul umbes kolmandiku? Amazon on seni arvanud, et sulle meeldiks anda kaks kolmandikku, sest platvorm kuulub ju neile.

Nad on vahepeal õnneks aru pähe võtnud ja püüavad kasvavale e-raamatute vaimustusele vastu astuda diiliga, mis on kasulik ka lugemisvara autoritele ja väljastajatele. Juuni viimasel päeval stardib programm, mis pöörab rahajagamise mudeli tagurpidi: 70% kirjastajale, 30 Amazonile.

Sellega seostuvad mitmesugused lisatingimused, mille head ja vead jäägu juba autorite-kirjastajate (k)arvustada, kes seda kommentaarides peagi kindlasti meeleldi teevad.

Mis need lisatingimused on? Levituskulud jäävad kirjastaja kanda, aga see peaks jääma keskmiselt paarile USA sendile koopialt. Raamat peab maksma 2,99-9,99 dollarit, seejuures võrreldavast füüsilisest koopiast vähemalt viiendiku vähem. Peab toetama "laia valikut" Kindle'i e-lugeja võimalustest nagu TTS (teksti muundamine kõneks kõnesünteesi tarkvara abil). Peab olema kaitstav autoriõigustega ja saadaval kõigil aladel, kus kirjastajal on vastavad õigused. Peab olema USAs müügil (pressiteade vihjab, et vähemalt programmi alguses, aga ehk mitte edaspidi). Keerukad nõudmised? Lugeja kahtlemata võidab, sest paljud populaarsed ja muidu levinud raamatud muutuvad e-kujul odavamaks! Lisaks on osadel võimalustel potentsiaali muuta e-koopiad kasulikumaks paberkoopiatest (active links to footnotes!).

Amazon ei saanud senist diili enam kaua paigas hoida (mitte vähemalt ainsa variandina), sest konkurendid hakkavad tasapisi kuklasse hingama. Näiteks Scribd annab kirjastajatele ära 80% müügitulust.