Inimesed sikutasid 2009. aastal oma mobiilidele üle 2,5 miljardi rakenduse, makstes nende eest 4,24 miljardit dollarit, millest "vähemalt" 99,4 protsenti liikus Apple'i kanaleid pidi laiali.

Gartner ennustab, et mobiilirakenduste turu suurus tänavu saab olema 6,8 miljardit dollarit ja 2013. aastal tervelt 29,5 miljardit dollarit.

2008. aasta juulis tööd alustanud netipoest App Store on jaanuari alguse seisuga alla laetud juba kolm miljardit iPhone'i ja iPodi rakendust, teatas Apple hiljuti. "Me ei näe märke lähiajal järele jõudvatest konkurentidest," teatas Steve Jobs. Gartneri analüütikud nõustuvad, et praeguste trendi juures jääb Apple'ile ka 2010. aasta jooksul vähemalt kaks kolmandikku turust.

Uuringufirma teatab, et hetkel populaarseimad rakendused on videomängud, aga kasvavad nišid on mobiilišoppamise ja sotsiaalvõrgustike rakendused, utiliidid (kitsalt spetsiifilist ülesannet täitev programm, näiteks diagnostikaprogramm) ja produktiivsuse tõstmise vahendid.

Kogu raha ei liigu App Store'ist muidugi Apple'i kontodele, kes annab 70 protsenti tegelikele autoritele ja pistab ülejäänud põske.

Mobiilirakenduste netipoode on avanud ja plaanivad veel avada ka mitmed konkurendid nagu Research in Motion, Microsoft, Nokia, Palm, Google jt.

Gartneri hinnangul on 80% allalaetud mobiilirakendustest tasuta, mille pealt tootjad teenivad soovi ja võimaluse korral reklaamide ja tasuliste lisavõimaluste kaudu.