Uus tase kastikujuliste autode seas – GMC Granite
Tegelikult on GMC'l tõeline identiteedikriis, ent General Motors on otsustanud selle ühena oma vähestest tuumikmarkidest alles jätta ning nüüd tuleb täheühendile ka sisu anda. GMC suunalt ideeautosid just sageli ei tule, paari aasta tagusest ajast meenub kastikas GMC Denali.
Detroidi autonäitusel esitletakse uut UUV-tüüpi sõidukit Granite. UUV ehk Urban Utility Vehicel ehk suurlinnatingimustesse mõeldud tarbesõiduk on kompaktne crossover. Vähemalt kirjeldab see eelmine lause firma turundustüüpide nägemust. Sel on väga selged ja konkreetsed kerejooned, millega on kasti kujuga sõidukist õnnestunud luua vaat' et stiilsemgi teos kui kastikujuliste autode senine kuningas Scion või ka Nissan Cube pakkunud on.
Granite on väga maskuliinse olemisega ning meenutab kokkuvõttes suure veoauto kabiini, mida ilmestab rekkaliku vägevusega esivõre. Üldmõõtmetelt on uus GMC umbes Honda Jazzi suurune, vaid 10 cm laiem. Äsja esitletud Opel Merivale sarnaselt avanevad sellegi tagumised küljeuksed tunasuunas ning nii jääb ka seeriamudelil, kinnitasid firma esindajad Detroidis ajakirjanikele.
Salongis valitseb voolavate vormide maailm ning praktilised ruumikasutuslahendused. Nimelt saab nii esimese kui tagumise parempoolse istme voltida kokku keskkonsooli vastu, nii et B-piilarita avarast ukseavast annab autosse tõsta terve täismõõdus jalgratta, ilma et sellelt midagi küljest ära võtma peaks.
Kapoti all puhib Granite'il Chevrloet Cruze'ilt teada 1,4-liitrine 138 hj turbomootor. Automaatkastis on kuus käiku. Seeriamudelile pakutakse tõenäoliselt ka käsikasti. Karta on, et Granite Vanasse Maailmasse ei jõua, millest on päris kahju. Siin oleme olnud sunnitud suu puhtaks pühkima ka teistest taolistest stiilsetest kastautodest. Kahju.