Tehnika areng otsib aina mõõtmetelt pisemaid väljundeid, mille vahendusel inimestele kaasaegseimad mõnud mugavalt kätte tuua. Neil päevil on tänu tehnikamessile CES 2010 saanud eriti selgeks, et tootjatele pakuvad erilist huvi kaasaskantavate seadmete võimalused. Pole siis ime, et AMD püüab DirectX 11 mobiiliprotsessoritega ka sülearvuteid tulevikukindlamaks muuta.

Radeon HD 5000 Mobility esindajad on AMD seni kiireimad sülearvutite protsessorid. Tootja toob eraldi välja nende suutlikkuse dekodeerida kaht kõrglahutusega (Blu-ray) voogu üheaegselt, seda tänu UVD2 toele. 4000 esindajad suudavad korraga töötada ühe tavalise ja ühe kõrglahutusega voo kallal. Uued protsessorid suudavad Blu-ray videot maha mängida ka Windows Aeros. Iga kaart toetab muide kuni kuut ekraani.

5000-kaartide jõudlus ületavat vanemate 4000-vendade jõudlust kuni nelikümmend protsenti. Jõulisimal-uusimal 5800 seeria kaardil on 1,04 miljardit transistorit ja 1,12 teraflopine arvutusvõimsus, mis on AMD andmetel läpakate maailma kõrgeim. DirectX 11 "rauda kirjutatud" tugi peaks igatahes kasuks tulema, kui vaja keskprotsessori koormust vastavate multimeedia-aplikatsioonide ragistamise võrra vähendada.

5000 Mobilityd peaks jõudeseisundis vähem voolu kulutama tänu 40 nm tootmisprotsessile ja riistvaralisele Vari-Bright rakendusele, mis on algsest tarkvaralisest lahendusest kuni poole tõhusam.

DirectX 11 toega AMD protsessoritega sülearvutid peaks turule jõudma aasta teises pooles. Ootame nVidia samme.

Mänguloojadki tahavad DirectX 11-ga võimalikult ruttu arvestama hakata. Hetkel olla töös üle kahekümne DX11 projekti, ilmunutest tähtsaim on "Colin McRae: DiRT 2" ja tulevatest tähtsamaid ilmselt "S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat".