Top 10 maailma koledamat sportautot
Salica GT
... põhineb iseenesest äärmiselt kenal autol Noble M12, ent see on spetsialistidel õnnestunud täielikult ära rikkuda. Maitsetule kerepaneelide komplektile paneb punkti must esibamper. Sisu on sel aga väga eeskujulik: 0-96 km/h 3,2 sekundiga, tippkiirus enam kui 300 km/h, 500 hj topeltturboga 3,5 V6, tagavedu ja kuus käiku ning kogukaal vaid 1025 kg.
Avanti
... ajalugu on heitlik, see on käinud kuuma kartulina omanikult omanikule, vahetanud tehnilist platvormi, tootmispaiku jne. Auto igavate siledate pindadega, otsekui mingi tahuka kujuga kere rikuvad lõplikult ära halvasti paigutatud ning sobimatu kujuga tuled, mis muudavad selle eriliselt alandlikuks. Mootoreiks pakuti 2005. aastal ilmavalgust näinud, ent 1960ndate Studebacker Avanti järeltulijale nii V6 kui V8, mille võimsus oli kas 210, 300 või 460 hj.
Jetstream SC250
... on äsja alustanud ettevõtte esiklaps, ent firmas töötavad vist ainult insenerid. Auto dünaamika on suurepärane, ent disaini poolt ei ole keegi lihtsalt vist tähele pannudki. Kere on justkui plankudest kokku toksitud ning igast otsast proportsioonist väljas. SC250 2-liitrine neljasilindriline turbomootor arendab 250 hj, 100 km/h saabub alla nelja sekundi ning 700 kg kaaluva auto tippkiiruseks teatatakse 265 km/h.
Mosler Raptor
... on eksimus ettevõttelt, mis tavatseb muidu toota päris muljetavaldavaid superautosid nagu MT900S. Kahe kohmakalt nurga alla paigutatud esiklaasiga kokpit meenutab soomuki oma ning elegantsist siin silmad lahti rääkida küll ei saa. 1997. a. lansseeritud Raptori V8 arendas 446 hj, 96 km/h saabus 4 sekundiga ja tippkiiruseks oli 260 km/h.
IFR Automotive Aspid
... on äärmiselt terav ja kiire ning vahetut sõidukogemust pakkuv sportauto, mis on paraku väljanägemiselt pigem Lotus 7, Caterhamide jms karikatuur kui midagi muud. See koosneks justkui lammutusest leitud ja kokku kombineeritud erinevate autode keredetailidest. Ülelaetud 2-liitrine mootor arendab selles aga koguni 400 hj, auto kaalub vaid 700 kg, 96 km/h saabub 2,8 sekundiga (!) ning tippkiirus on igaks juhuks märgil 250 km/h piiratud.
Mitsuoka Himiko
... tootja tavatseb kopeerida või õigemini tõlgendada briti klassikaliste sportautode vormi, ent kipub need lihtsalt ära solkima. Mazda MX-5 platvormil põhinev Himiko polegi ehk veel see kõige hullem näide. Samas on Mitsuoka suutnud mõne mudeliga ka hea maitse piiresse jääda. Himiko 2-liitrine arendab 162 hj ja auto kaalub 1280 kg.
Lister Storm'i
... ninas võib pika otsimise peale isegi pisikesed BMW neerud üles leida. Läbikukkunud välimusega 1990ndate masina südameks oli 7-liitriine Jaguari V12, mis paiknes ees. Tippkiiruseks oli sel siiski üle 330 km/h, 96 km/h saabus 4,1 sekundiga ja hobujõude loeti kokku 450.
X Works Automotive X1
... pole mitte niivõrd kole, kui just mittemidagiütlev ja isikupäratu, laenates oma kujustusvõtted kokku teiste tegijate käest, ent suutmata neid korraliku ansamblina tööle panna. Mis aga töötas, oli selle auto 2-liitrine neljasilindriline mootor, kus kisendas tervelt 500 hj!
GDT Speedser
... on õnneks ainueksemplar. See põhineb Corvette'i platvormil ning liigub oma 5,7 V8 300 hj toel kuni 275 km/h. Mitte miski ei istu siin disaini mõttes koos alates kentsakatest auku vajunud esituledest ja irvitavast võrest kuni selleni, et auto tagumine pool pärineks justkui mingist muust ajastust.
Blast Automotive Blast